Stichting Reclame Code
Voor adverteerders
A A A

Monitoring en Analyse

Als een brancheorganisatie wil weten of zijn leden zich wel houden aan de afgesproken regels, kan SRC een monitoring uitvoeren, en bijvoorbeeld reclame-uitingen in verschillende media gedurende een bepaalde periode screenen.

Naast monitoring van reclame-uitingen, kan ook een analyse worden gemaakt van de uitspraken van RCC/CvB die in een bepaalde periode over reclame-uitingen voor een bepaalde productgroep zijn gedaan. Zo krijgt een branche inzicht in hoeverre bijvoorbeeld de eigen Bijzondere Reclamecode wordt nageleefd en wat mogelijke aandachtspunten zijn. Een brancherapport kan concrete aanbevelingen opleveren ten behoeve van het verantwoord reclame maken voor een specifiek product.

Deze dienst is alleen (tegen betaling) beschikbaar voor deelnemende organisaties in het SRC bestuur en/of leden van die organisaties die de jaarlijkse SRC-bijdrage hebben betaald.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap