Stichting Reclame Code
Voor adverteerders
A A A

Online advertenties & privacy

Als u gebruik maakt van gepersonaliseerde advertenties, ook wel aangeduid als online behavioural advertising (oba) of interest based advertising, en cookies plaatst, dan moet u uw bezoekers informeren en om toestemming vragen voordat u een cookie plaatst (opt-in).
Als u meer informatie wenst over het informeren over en plaatsen van cookies, dan kunt u op een van de websites terecht van de in de Stichting Reclame Code deelnemende branche-organisaties:
DDMA
IAB Nederland
BVA 
NUV 
Thuiswinkel.org 

Your Online Choices
De website van Your Online Choices biedt informatie over gepersonaliseerd adverteren met behulp van cookies. Ook biedt deze website de consument, die eerder de in Nederland verplichte opt-in heeft verleend, de mogelijkheid om zijn voorkeuren m.b.t. gepersonaliseerd adverteren te beheren of uit te schakelen (opt-out). 

YourOnlineChoices is een Europees initiatief van IAB Europe en is ontwikkeld samen met andere Europese organisaties die zijn vertegenwoordigd in de European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA). Dit initiatief wordt gesteund door de Europese organisatie voor zelfregulering in Europa (EASA), waarbij de Stichting Reclame Code is aangesloten.

Ook voor advertenties op internet gelden de regels uit de Nederlandse Reclame Code. Of het nu gaat om internetbanners, reclame op nieuwssites en blogs of reclame via social media, u moet zich ook bij deze vormen van reclame aan de regels uit de Nederlandse Reclame Code houden.
Zie voor meer informatie:
www.reclamecode.nl/nrc
www.checkdereclamecode.nl
www.checksrc.nl/check

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap