Stichting Reclame Code
Voor adverteerders
A A A

Online advertenties & privacy


De Nederlandse wet bepaalt dat websites hun bezoekers informeren en om toestemming vragen voordat een cookie voor reclamedoeleinden wordt geplaatst (opt-in). Cookies maken het mogelijk voor een website om de voorkeuren van een gebruiker te herkennen. In het geval van gepersonaliseerd adverteren wordt een cookie gebruikt om te herkennen welke interesses u heeft om zo een relevantere advertentie te kunnen tonen. Deze vorm van reclame maken wordt ook wel online behavorial advertising (oba) of interest based advertising genoemd.

Als u nadat u toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van cookies zich hiervoor weer wilt afmelden, of als u meer informatie wilt over gepersonaliseerde advertenties, dan kunt u de website http://www.youronlinechoices.com/nl/ bezoeken.
YourOnlineChoices biedt informatie over gepersonaliseerd adverteren met behulp van cookies. Ook biedt deze website de consument de mogelijkheid om zijn voorkeuren m.b.t. online behavorial advertising te beheren of uit te schakelen (opt-out). 

YourOnlineChoices is een Europees initiatief van IAB Europe. Dit initiatief wordt gesteund door de Europese organisatie voor zelfregulering in Europa (EASA), waarbij de Stichting Reclame Code is aangesloten.

Ook voor advertenties op internet gelden de regels uit de Nederlandse Reclame Code.

Als u een klacht wilt indienen tegen de inhoud van bijvoorbeeld internetbanners, reclame op nieuwssites en blogs of reclame via social media, dan kunt u hiervoor het online klachtenformulier gebruiken.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap