Stichting Reclame Code
Voor adverteerders
A A A

Cijfers

Compliance en het effect van zelfregulering

In het afgelopen jaar heeft 97% van de adverteerders wiens reclame-uiting in strijd met de regels was bevonden gevolg gegeven aan de uitspraak van de (voorzitter van de) Reclame Code Commissie of het College van Beroep.

Er zijn in 2017 vooralsnog vier adverteerders op de non-compliant lijst geplaatst. Van elke toevoeging aan deze rubriek wordt melding gedaan aan de Autoriteit Consument en Markt.

Gelijktijdig met de toezending van de uitspraak ontvangt de adverteerder ook een compliance formulier. Via dit formulier zegt de adverteerder toe dat hij de reclame-uiting, die volgens de (voorzitter van de) RCC of het CvB in strijd is met de Nederlandse Reclame Code, niet meer zal gebruiken of zal aanpassen.

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap