a a a
 

Adviestool Reclamecode Social Media & Influencer Marketing

Is het reclame? Hoe moet ik dit vermelden?

Ben jij een content creator/influencer of werk je hiermee?

En wil je graag weten hoe je je aan de regels houdt van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing?

Doorloop de tool en ontdek in max. 5 stappen hoe jij reclame via social media duidelijk herkenbaar maakt.

Start de adviestool
Toelichting

De kern van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing is: wees op social media transparant over de relatie tussen influencer en adverteerder als voor het bespreken of tonen van een merk of product een bepaald voordeel is geboden (vergoeding in geld of natura, zoals een gratis product). Of dit nu via YouTube, Instagram, TikTok, Snapchat, Facebook of Twitter is; de consument moet gemakkelijk kunnen begrijpen dat het om reclame gaat.

Door hier open en eerlijk over te zijn wordt het vertrouwen in reclame vergroot. Dat is positief voor alle partijen: het merk, de influencer én de consument.

1
2
3
4

Stap 1

Op wat voor soort platform plaats je content?
Video

bijv. YouTube, TikTok, Instagram TV

Photo/ message

bijv. Instagram, Facebook, Twitter

Podcast

bijv. iTunes, Soundcloud

Tijdelijk zichtbare content

bijv. Snapchat, Instagram Stories

(Live) streaming

bijv. YouTube, Twitch

Volgende stap
Toelichting

De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing geldt voor ALLE soorten (social) media platforms.  Of dit nu via YouTube, Instagram, TikTok, Snapchat, Facebook of Twitter is; de consument moet gemakkelijk kunnen begrijpen dat het om reclame gaat. Om het je zo eenvoudig mogelijk te maken, geven we je hier per platform advies over hoe je reclame als zodanig herkenbaar maakt.