Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Distributiecare B.V. maakt misleidende reclame voor Grapefruit Slank.

De Reclame Code Commissie oordeelde dat Distributiecare niet aannemelijk heeft gemaakt dat het product Grapefruit Slank de in een advertentie daaraan toegeschreven werking heeft. Daarom acht de commissie de advertentie misleidend in de zin van art. 7 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Omdat de Commissie reeds eerder heeft geoordeeld dat Distributiecare misleidende reclame maakt, besloot zij deze uitspraak openbaar te maken.

Tevens ontbreekt in de advertentie de naam van de adverteerster, zodat niet duielijk is door wie het product wordt aangeboden. Dit is eveneens in strijd met art. 7 NRC.

De advertentie is in strijd met artikel 9.1 van de Reclamecode Telefonische Informatiediensten, omdat bij de vermelding van het telefonische informatienummer het tarief dat per minuut of per oproep in rekening wordt gebracht niet is vermeld.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap