Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Frisia Financieringen B.V. maakt misleidende reclame in haar TV reclame “Exotische bestemming” waarin een lening wordt aangeboden.

Zowel de Reclame Code Commissie als het College van Beroep oordeelden dat Frisia Financieringen, te Wognum, misleidende reclame maakt, omdat in de TV-reclame onvoldoende tot uitdrukking komt dat men, om voor de lening in aanmerking te komen, hypothecaire zekerheid moet bieden.
De Commissie en het College van Beroep zijn van oordeel dat deze essentiële voorwaarde in zodanig kleine letters in beeld wordt gebracht, dat hij onleesbaar is en daardoor de televisiekijker ontgaat.
In december 2001 heeft de Reclame Code Commissie Frisia Financieringen reeds eerder aanbevolen niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Om die reden acht zij het van belang dat deze uitspraak openbaar wordt gemaakt.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap