Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

UPC blijft hardnekkig misleidende reclame maken voor het product Priority Telecom.

Naar aanleiding van klachten van een klager uit Nijmegen heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld dat UPC zowel in een telemarketinggesprek als op de website www.upc.nl misleidende reclame heeft gemaakt voor het product Priority Telecom.

In het telemarketinggesprek werd onder meer gesteld dat men met Priority Telecom standaard 20% bespaart op de abonnenementskosten en gesprekskosten in vergelijking met KPN. Dit acht de Commissie misleidend, omdat niet is vermeld dat de vergelijking slechts betrekking heeft op het Bel-Basis-tarief van KPN.
Voorts acht de Commissie de mededeling dat ingeval van opzegging, de aansluitkosten voor terugkeer naar KPN door UPC worden betaald misleidend, omdat dit niet in alle gevallen opgaat. Tenslotte acht de Commissie de mededelingen dat Priority Telecom precies hetzelfde is als KPN en dat bellen met Priority Telecom goedkoper is dan bellen met Tele 2 misleidend.

Op de website www.upc.nl wordt over Priority Telecom onder meer gesteld:
"Tot 20% goedkoper bellen" en "Tot 20% korting op uw abonnementskosten". Deze mededelingen acht de Commissie onjuist, omdat bellen met Priority Telecom niet onder alle omstandigheden goedkoper is en een abonnement bij Priority Telecom niet onder alle omstandigheden voordeliger is.
Voorts vermeldt de website: "tegelijkertijd telefoneren, internetten en televisie kijken".
Deze mededeling acht de Commissie onvolledig en daardoor misleidend, omdat niet is vermeld dat men hiervoor over een Priority Telecom abonnement met een tweede lijn dient te beschikken.

Aangezien de Commissie UPC al meermalen heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, maar UPC hardnekkig doorgaat met verschillende van de bestreden uitingen, heeft de Commissie besloten een openbare aanbeveling te doen.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap