Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

RAI Vereniging en WGCC in bestuur

Per 1 november zullen de Nederlandse Vereniging Rijwiel- en Automobiel Industrie (RAI Vereniging) en de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC) zitting nemen in het bestuur van de Stichting Reclame Code.

De RAI Vereniging is de vertegenwoordiger van de fabrikanten en importeurs van wegvervoermiddelen. Door een hoge representativiteit in de verschillende productgroepen is de RAI Vereniging de énige gesprekspartner die namens ‘de industrie’ kan spreken in Nederland. In overleg met de RAI Vereniging is de bijzondere reclame code voor personenauto’s tot stand gekomen.
Cees Boutens, Manager Communicatie en Public Affairs: “De RAI Vereniging wil met het toetreden tot het bestuur het belang van de Stichting Reclame Code nog eens extra onderstrepen.”

De WGCC is werkgeversvereniging, belangenbehartiger en kwaliteitskeur voor de facilitaire contactcenter bedrijven in Nederland. De leden van de WGCC combineren onder andere ondernemerschap in de outsourcing van klantcontact met maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering. Voor hen is de bijzondere reclame code telemarketing van toepassing. Het betreft regels voor telefoongesprekken tussen telemarketeer en consumenten.
“Als één van de opstellers van de Code Telemarketing kunnen wij natuurlijk niet ontbreken in dit belangrijke zelfreguleringsorgaan”, aldus WGCC-secretaris Dian van Leeuwen. “Het voorkomen van consumentenirritatie is een belangrijk speerpunt voor onze leden, die zich juist bezig houden met de professionalisering van klantcontact. Wij stellen onze expertise graag ter beschikking.”
Met de komst van de RAI Vereniging en de WGCC is de Stichting Reclame Code wederom twee waardevolle deelnemers rijker.
Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap