Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Nieuwe Reclamecode voor Kansspelen per 15 februari

Per 15 februari a.s. treedt de bijzondere Reclamecode voor Kansspelen, die wordt aangeboden door vergunninghouders ingevolge de Wet op de kansspelen (RvK), in werking en vervangt hiermee de huidige Code voor Casinospelen en Kansspelautomaten.

De nieuwe Code is van toepassing op reclame voor kansspelen aangeboden door vergunninghouders op basis van de Wet op de Kansspelen.
Ondertekenaars van de Reclamecode voor Kansspelen zijn de landelijke vergunninghouders van kansspelen en de particuliere aanbieders van speelautomaten in Nederland verenigd in de VAN Speelautomaten Brancheorganisatie.
De Reclamecode voor Kansspelen is van toepassing op openbare aanprijzing, ten doel en/of ten gevolge hebbende:
het vergroten van de (naams)bekendheid van kansspelaanbieders;
de bevordering van deelname aan kansspelen als bedoeld in de Wet op de kansspelen en het Speelautomatenbesluit.

In de Code worden o.a. beperkingen gesteld aan het maken van reclame gericht op kwetsbare groepen en sponsoring. Ook zal er bij deelname aan kansspelen zoals loterijen waarvoor een automatische incasso is afgegeven, een zogenaamd opt-in systeem gelden. Dit betekent dat bijvoorbeeld een inlegverhoging alleen bij de bestaande abonneespelers mag worden ge´ncasseerd als ze vooraf expliciet toestemming hiervoor hebben gegeven.
Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap