Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Ook College van Beroep acht reclame Nationale Postcode Loterij misleidend.

 

Op verzoek van klagers uit Alphen aan den Rijn en Oegstgeest hebben zowel de Reclame Code Commissie als het College van Beroep geoordeeld dat een geadresseerde mailing van de Postcode Loterij misleidend is.

Het College van Beroep is van oordeel dat in de mailing, waarbij de geadresseerde een “persoonlijke BMW-wincode” ontvangt, onvoldoende duidelijk wordt gemaakt dat men als deelnemer aan de Postcode Loterij al kans maakt op een prijs in de BMW-week, en dat men de BMW-wincode alleen maar hoeft te activeren om “extra kans” te maken op een prijs. Verder is onvoldoende duidelijk dat men de BMW-wincode alleen kan activeren door één of meer extra loten aan te schaffen.

Het College acht de uiting tevens in strijd met artikel 4 van de Code Brievenbusreclame en met artikel II.3 van de Reclamecode voor Kansspelen.

 

Het College vindt ook dat deze uitspraak openbaar moet worden gemaakt, omdat de Postcode  Loterij al eerder naar aanleiding van vergelijkbare uitingen is aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

 

Dossier 1489/07.0247B en C

 

 

 

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap