Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Nieuwsbrief Stichting Reclame Code, Oktober 2007, nr. 3

Voorwoord

Prisca Ancion-Kors, Directeur SRC

De samenwerkingsovereenkomst tussen de Stichting Reclame Code en de Consumentenautoriteit is getekend. Dit is een grote bevestiging van het feit dat het door het adverterend bedrijfsleven in het leven geroepen en onderhouden systeem van zelfregulering goed functioneert.

De samenwerking houdt in dat de Reclame Code Commissie en het College van Beroep de aangewezen instanties zijn om klachten over reclame te behandelen. In het geval door de Reclame Code Commissie (hierna: RCC) en/of het College van Beroep (hierna: CVB) wordt vastgesteld dat een bepaalde reclame aan te merken is als een oneerlijke handelspraktijk en de adverteerder doorgaat met zich op dergelijke wijze te uiten, zal de Stichting Reclame Code (hierna: SRC) in contact treden met de Consumentenautoriteit. Zij bespreken vervolgens welke stappen ondernomen kunnen worden om de adverteerder aan te pakken. Dit heeft tot gevolg dat de SRC haar Monitoring Service Afdeling veelvuldig zal inzetten en de adverteerders diensten zal aanbieden om er voor te zorgen dat reclame maken op een verantwoorde wijze gebeurt.

 

Meer nieuws uit de Nieuwsbrief zie  Nieuwsbrief Oktober 2007

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap