Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Reclame van BCC misleidend.

In de mailing van BCC wordt gezegd: “Bij BCC houden we de prijzen van de concurrentie scherp in de gaten, zodat we u altijd de laagste prijs kunnen bieden. En, mocht het een keer niet lukken dan betalen we u het verschil plus 25% terug”.

BCC weigerde aan klagers het prijsverschil (plus 25%) te betalen, omdat de betreffende concurrenten niet als vergelijkbare aanbieders worden beschouwd.

De gemiddelde consument maakt steeds minder onderscheid tussen reguliere winkels, reguliere winkels met de mogelijkheid om artikelen via het internet te bestellen en internetwinkels. Dat het aanbod niet van toepassing zou zijn bij een prijsvergelijking met internetwinkels, is voor de gemiddelde consument daarom niet duidelijk. BCC heeft in de uiting een ongelimiteerde aanbieding gedaan die door de consument binnen redelijke grenzen als ongelimiteerd geïnterpreteerd mag worden. BCC heeft op geen enkele wijze duidelijk gemaakt dat er belangrijke voorwaarden aan het aanbod zijn verbonden. Om die reden heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld dat de uiting onvolledig en daardoor misleidend is.

Aangezien adverteerder eerdere beslissingen van de Commissie naast zich neer heeft gelegd, heeft de Commissie besloten deze uitspraak openbaar te maken.

 

Dossier: 07.0598A/B d.d. 8 januari 2008

Voor nadere informatie:

Stichting Reclame Code

Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur

Tel.: 020- 696 0019

 

 

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap