Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Kwestie nee/nee- of nee/ja-sticker & advertentiebijlage

In de Adformatie van 26 maart jl. staat het artikel 'Sticker weert advertentiebijlage'. Prisca Ancion-Kors, directeur van Stichting Reclame Code, geeft daarin antwoord op vragen n.a.v. een recente uitspraak van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep m.b.t. de Bonnema Thuis & Hypotheekkrant die samen met het huis-aan-huisblad De Maaspost was verspreid.

De vraag of een advertentie-bijlage bij een betaalde krant of een advertentiepagina in een betaalde krant al dan niet als een op zichzelf staand ongeadresseerd reclamedrukwerk moet worden aangemerkt, zal van geval tot geval moeten worden beoordeeld. Ancion-Kors licht toe dat daarbij van belang kan zijn of het desbetreffende drukwerk duidelijk herkenbaar is als bijlage bij de krant. Hier kunt u het complete Adformatie artikel downloaden. De beslissingen waaraan gerefereerd wordt in het artikel:  Nederlandse Weekbladen Groep   Dagblad De Gooi- en Eemlander   het Haarlems Dagblad en de Ijmuider Courant

 

Wilt u op de hoogte blijven over het laatste nieuws van de Reclame Code Commissie? Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

  

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap