Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Goed leven met Euroshopping blijft als agressief en oneerlijk beoordeelde reclame verspreiden

Goed leven met Euroshopping wekt  in een brief aan klager bedrieglijk de indruk dat klager al een prijs heeft gewonnen, terwijl er in feite geen sprake is van een gewonnen prijs en klager, om voor de prijs in aanmerking te kunnen komen, eerst tegen betaling een bestelling dient te plaatsen.

De Commissie is op grond van het voorgaande van oordeel dat de mededelingen in de brief met betrekking tot het winnen van de prijs als agressieve reclame dienen te worden aangemerkt in de zin van artikel 14.1 Nederlandse Reclame Code (NRC) in verbnding met punt 2 van de bij artikel 14.2 NRC behorende bijlage 2 van de Nederlandse Reclame Code. Ingevolge artikel 14.1 NRC is agressieve reclame verboden. Tevens is de reclame op grond van het voorgaande oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.

Goed leven met Euroshopping heeft reeds eerder in strijd met de Nederlandse Reclame Code of een bijzondere reclamecode op een vergelijkbare wijze reclame heeft gemaakt.

Dossier:  2009/00211  d.d. 23 april 2009

 

Voor nadere informatie:

Stichting Reclame Code

Mr P.E.C. Ancion-Kors

Tel. 020-301.33.97

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap