Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Politieke partij Onafhankelijk Nieuw Spijkenisse (O.N.S.) schendt opnieuw Nederlandse Reclame Code

O.N.S. heeft betaald voor een redactioneel ogend artikel op de voorpagina van Weekblad Spijkenisse van 2 maart 2010. Volgens de zogenoemde zwarte lijst van de NRC is het niet toegestaan om redactionele inhoud in de media te gebruiken om reclame te maken, en dient reclame altijd als zodanig herkenbaar te zijn. O.N.S. voldoet niet aan deze voorwaarden. De Reclame Code Commissie heeft daarom geoordeeld dat de reclame misleidend is en tevens als zodanig onvoldoende herkenbaar is in de zin van artikel 11.1 NRC.

De Reclame Code Commissie heeft O.N.S. al eerder (op 15 juni 2004) aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken waaraan  O.N.S. geen gevolg heeft gegeven. Daarom wordt deze uitspraak onder de aandacht gebracht van een breed publiek.

Voor nadere informatie:

Stichting Reclame Code, mevrouw Prisca Ancion-Kors, 020-3013397

 2010/00268 d.d. 1 juni 2010

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap