Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

World Ticket Center heeft opnieuw Reclamecode Reisaanbiedingen overtreden door vaste kosten niet op te nemen in de geadverteerde prijzen.

World Ticket Center biedt op haar website www.worldticketcenter.nl de mogelijkheid reizen te boeken. Aan het einde van het boekingsproces blijkt dat in het geval van de klager € 31,-- voor ‘Customer service charge’ en € 25,-- aan ‘dossierkosten’ in rekening wordt gebracht bovenop de geadverteerde prijzen.

Dit is verboden op grond van artikel III sub 1 van de Reclamecode Reisaanbiedingen. Reisaanbieders dienen in hun reclame-uitingen correcte en duidelijke prijzen te hanteren, inclusief de hen op het moment van publicatie bekende vaste onvermijdbare (bijkomende) kosten. De door World Ticket Center in rekening gebrachte ‘Customer service charge’ en ‘dossierkosten’ zijn vaste onvermijdbare bijkomende kosten en behoren daarom inbegrepen te zijn bij de getoonde prijsberekening op de websitepagina ‘Tarieven’.

De Reclame Code Commissie heeft World Ticket Center al eerder (op 14 januari 2010) aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, waaraan World Ticket Center geen gevolg heeft gegeven. Daarom wordt deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek gebracht.

World Ticket Center heeft inmiddels aangekondigd om informatie over de minimale hoogte van de betreffende vaste kosten beschikbaar te stellen op het moment dat de beschikbare tarieven voor de aangeboden vliegtickets worden getoond.  

 Dossier 2010/00261 d.d. 25 juni 2010

 

Voor nadere informatie:

Stichting Reclame Code

Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur

Tel.: 020- 696 0019

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap