Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Herziene Reclamecode SMS-dienstverlening

Klachten die zijn ingediend over reclame voor SMS-diensten worden behandeld op basis van de herziene versie van de Reclamecode voor SMS-dienstverlening, die met ingang van 15 mei jl. in werking is getreden. Deze Reclamecode SMS-dienstverlening is als Bijzondere Reclamecode onderdeel van de Nederlandse Reclame Code ter vervanging van de eerste versie d.d. 1 april 2009. De herziene reclamecode is in te zien op de website www.reclamecode.nl/nrc.

Nieuw is het voorschrift dat een abonnementsdienst minimaal dezelfde nadruk moet hebben als een (ander) product of dienst in de desbetreffende reclame-uiting. Ook wordt het gebruik van een verplicht logo geïntroduceerd wanneer SMS-diensten kunnen worden aangegaan via televisie, print en/of internet. Bovenaan het logo dient 'abonnement' of 'eenmalig' vermeld te worden en respectievelijk de weekprijs of prijs per item in Euro's. Het logo wordt aan aanbieders van SMS-diensten beschikbaar gesteld op de website www.smsgedragscode.nl.

 

Voor nadere informatie:
Stichting Reclame Code
Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur
Tel.: 020- 696 0019

 

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap