Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Stichting Reclame Code publiceert jaarverslag 2010

97% van adverteerders volgt beslissingen van Reclame Code Commissie op.

Uit het jaarverslag 2010 blijkt dat 5.893 schriftelijke klachten zijn geregistreerd.  Niet alle klachten leiden tot een beslissing. Identieke klachten worden verzameld tot één representatieve klacht waarover de Reclame Code Commissie dan een beslissing neemt. De Reclame Code Commissie streeft er naar om deskundig, professioneel en zo snel mogelijk een oordeel te geven. Zo nam de Reclame Code Commissie in 2010 in totaal 1.158 beslissingen over 950 verschillende reclame-uitingen.

Afgelopen jaar waren er een aantal reclamecampagnes waarover uitzonderlijk veel klachten werden ingediend. Welke reclames dit zijn, kan men zien in de “Top 3”. In totaal werden er 410 overtredingen van de Nederlandse Reclame Code geconstateerd door de Reclame Code Commissie en het College van Beroep. De afdeling Monitoring & Compliance volgt of er ook daadwerkelijk en op de juiste wijze gevolg wordt gegeven aan de overtredingen. In maar liefst 97% van de geconstateerde overtredingen was dit het geval: adverteerders besloten zelf hun reclame-uiting aan te passen of in te trekken. 

Het complete jaarverslag, inclusief een financieel overzicht, kan men hier te raadplegen.


Voor nadere informatie:
Stichting Reclame Code
Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur
Tel.: 020- 3013397

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap