Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Reclame CheapTickets.nl in strijd met Reclamecode Reisaanbiedingen: Customer Service- en dossierkosten direct in prijs opnemen

Nadat een consument via de website www.cheaptickets.nl een vlucht naar Malta voor € 380,51 vond, bleek uit volgende stappen in het menu dat daarnaast customer service en dossierkosten moesten worden betaald, waardoor de totaalprijs € 414,01 zou bedragen.

De Commissie oordeelt dat voor de duidelijkheid direct bij de prijs van de vlucht had moeten worden vermeld dat daar een Customer Service pakket (vanaf de prijs van een Standaard Customer Service pakket) bijkomt en € 20,- aan dossierkosten, in geval van boeking vanuit een Nederlandse woonplaats.

De Commissie acht de uiting in strijd met de artikelen III onder 1 en IV onder 1 RR. Daarin staat onder meer dat aanbieders correcte en duidelijke prijzen dienen te hanteren in hun reclame-uitingen.   
Aangezien de Commissie de adverteerder al eerder heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, heeft zij besloten haar uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen. 

dossier 2011/00427 d.d. 29 juni 2011

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap