Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Klachten over reclame voor Axe producten

De Reclame Code Commissie heeft klachten ontvangen over reclame-uitingen van Axe waarin een of meer vrouwen in bikini het bovenstuk van de bikini hebben losgemaakt en hun handen voor hun borsten houden. Het betreft een foto op een billboard, een televisiecommercial en reclame op internet. De klachten komen in essentie erop neer dat deze reclame-uitingen in strijd met de goede smaak en het fatsoen en nodeloos kwetsend zouden zijn.

De voorzitter van de Reclame Code Commissie heeft inmiddels geoordeeld dat de reclame van Axe de grens van het toelaatbare niet overschrijdt. Van een te schokkende uiting is naar het oordeel van de voorzitter geen sprake. De begeleidende tekst “The cleaner you are, the dirtier you get” acht de voorzitter naar de huidige maatschappelijke opvattingen eveneens toelaatbaar, ook zover deze woorden een specifieke erotische context hebben. Inmiddels heeft een klager bezwaar gemaakt tegen de beslissing van de voorzitter. De voltallige Reclame Code Commissie zal het bezwaar behandelen op 27 september 2011.hier voor meer informatie over voorzittersbeslissingen.  

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap