Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

"aller-allerlaagste " prijs garantie van BCC misleidend: geldt alleen voor beperkt aantal concurrenten

Het College van Beroep heeft het oordeel van de Reclame Code Commissie bevestigd dat BCC op misleidende wijze reclame maakt.

In de reclame, een televisiecommercial, wordt gegarandeerd dat de producten van BCC de “aller- allerlaagste” prijs hebben en dat als men het product binnen twee weken “ergens anders” goedkoper vindt, het verschil in prijs wordt vergoed.

Uit de televisiecommercial blijkt onvoldoende dat de claim uitsluitend geldt ten aanzien van een beperkt aantal concurrenten van BCC. De Commissie en het College van Beroep oordelen dat daardoor sprake is van het ontbreken van essentiële informatie. Omdat de gemiddelde consument door de uiting ertoe gebracht kan worden een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen, is de reclame misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.

Nu BCC reeds eerder is aanbevelen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, is besloten deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

 

Dossier 2011/00866 d.d 21 december 2011 http://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=63722&acCode

Voor nadere informatie: Prisca Ancion-Kors 020 3013397

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap