Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Reclame voor “Passion Pill” misleidend

De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat de reclame voor de ‘Passion Pill’ op de website www.compleetcomfort.nl misleidend is.                       

In de uiting wordt onder meer gesteld dat de Passion Pill een lustopwekkend middel is. Nu adverteerder niet aannemelijk heeft gemaakt dat de ‘Passion Pill’ dit effect heeft, bevat de uiting volgens de Commissie onjuiste informatie over één van de voornaamste kenmerken van het product, namelijk de voordelen. Omdat de gemiddelde consument door de uiting ertoe gebracht kan worden een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen, is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.

In het feit dat de Commissie adverteerder reeds eerder heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken en adverteerder aan deze aanbeveling in deze reclame-uiting geen gevolg heeft gegeven, heeft de Commissie aanleiding gezien deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Dossier 2012/00149

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap