Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Nieuw op www.checksrc.nl: Telemarketing volgens de regels die na 1 juli 2012 gelden

Op de www.checksrc.nl kan de reclamemaker stapsgewijs nagaan of zijn concept reclame-uiting voldoet aan de regels van de Nederlandse Reclame Code (NRC).

Op 1 juli 2012 treedt de vernieuwde Code Telemarketing in werking. Om adverteerders alvast voor te bereiden op alle verplichtingen die dan zullen gelden, is de Check Telemarketing gelanceerd. In deze Check wordt onder meer toelichting gegeven op gesprek/scriptvoorschriften en het gebruik van een Interactive Voice Response systeem volgens de nieuwe regels.

Wanneer een reclamemaker de reclameregels uit de NRC heeft gelezen, de uitsprakendatabase en Check SRC! heeft geraadpleegd, maar toch nog met concrete vragen zit omtrent zijn concept reclame-uiting, kan hij copy advies aanvragen bij de afdeling Copy Advies via het daarvoor bestemde aanvraagformulier. In dialoog met de afdeling Copy Advies wordt met de adverteerder besproken op welke punten de reclame-uiting mogelijk strijd met de NRC oplevert. Een advies zal vooral praktisch zijn. Aan het verlenen van copy advies zijn kosten verbonden. Verdere informatie vindt men op het aanvraagformulier op www.checksrc.nl.

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap