Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

CHECK SRC! nu ook voor reclame voor reisaanbiedingen en reclame voor nieuwe personenauto’s.

Op www.checksrc.nl kunnen reclamemakers stapsgewijs nagaan of (concept) reclame-uitingen voldoen aan de regels van de Nederlandse Reclame Code. Vanaf vandaag wordt In de Check Reisaanbiedingen o.a. toegelicht hoe de prijs van een reisaanbieding moet worden vermeld in de reclame-uiting en in het boekingsproces.  Vaste onvermijdbare, variabele onvermijdbare en variabele vermijdbare kosten zijn van invloed op de prijs en moeten die nu wel of niet direct worden opgenomen in de reclame. 

In de Check Personenauto’s wordt met name ingegaan op welke wijze per medium het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van een model of modellen waarop de reclame-uiting betrekking heeft, vermeld dienen te worden. Ook gaat de Check in op het gebruik van termen zoals ‘milieuvriendelijk’ en ‘schoon’.

CHECK SRC! is een initiatief in het kader van “better safe than sorry”. CHECK SRC! is een hulpmiddel om het adverterend bedrijfsleven al in de ontwerpfase van een reclame-uiting in staat te stellen om na te gaan waaraan een verantwoorde reclame-uiting dient te voldoen.

 

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap