Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Reclame Beter Horen BV gedeeltelijk misleidend bevonden.

Het betreft de door ‘Beter Horen BV’ in verschillende dagbladen geplaatste advertentie met de aanhef: “Duidelijkheid over de vergoeding van uw hoortoestel”.

De Reclame Code Commissie heeft deze advertentie misleidend geacht omdat in de advertentie ten onrechte wordt beweerd dat men alleen voor vergoeding van een hoortoestel in aanmerking komt indien de zorgverzekeraar een contract heeft met de aanbieder van het hoortoestel. Dit is onjuist. Volgens de op 1 januari 2013 in werking getreden Zorgverzekeringswet heeft een verzekerde ook recht op vergoeding als hij voor zijn hooroplossing gaat naar een aanbieder waarmee zijn zorgverzekeraar geen contract heeft, zij het dat de zorgverzekeraar in dat geval het recht heeft om een korting toe te passen.

Wel heeft Beter Horen voldoende aannemelijk kunnen maken dat zij, zoals tevens in de advertentie staat, als enige hoorspecialist in Nederland met alle zorgverzekeraars contracten heeft voor alle categorieën hoortoestellen. In zoverre wordt de klacht afgewezen.

De Commissie heeft besloten deze uitspraak als ‘Alert’ te verspreiden daar het een relatief grote dagbladadvertentie betreft die vanwege de aanhef “Duidelijkheid over de vergoeding van uw hoortoestel” en de informatieve uitstraling van de uiting, de aandacht van (potentiële) gebruikers van hooroplossingen zal trekken. Voorts heeft de Commissie daarbij overwogen dat met betrekking tot de vergoeding van de hooroplossing onjuiste informatie wordt gegeven en de wettelijke rechten onjuist worden weergegeven.

Klik hier voor de link naar het volledige dossier.

Voor meer informatie:

Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur

Tel.: 020 - 3013397

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap