Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

ALERT: EURO-SHOPPING VERSTUURT WEER MISLEIDENDE RECLAME


In deze Alert vraagt de Reclame Code Commissie aandacht voor de reclame van Euro-Shopping.

Euroshopping handelt onder de naam Goed Leven met Euro-Shopping en verstuurt een “Goed Leven” catalogus waarin o.m. een loep met led-lampje gepromoot wordt, met de zeer opvallende aantekening dat de ontvanger kans maakt op het winnen van een groot geldbedrag.
Zo ontvangt klaagster een mailing waarin staat “officiële cash geldwinnaar uit de € 9.500 categorie A”. Ook wordt gesproken over een “officiële prijsbevestiging en “dringende waardezending”. Volgens de Commissie is de informatie bij de catalogus onduidelijk en dubbelzinnig en is het helemaal niet zeker dat een dergelijk hoog bedrag werkelijk gewonnen kan worden. De Commissie oordeelt dan ook dat hier sprake is van misleiding.
In het verleden heeft de Commissie Euro-Shopping vaker aanbevolen niet meer op deze manier reclame te maken. Omdat hieraan geen gehoor is gegeven, heeft de Commissie besloten deze uitspraak met een Alert-bericht onder de aandacht te brengen van een groot publiek.

Amsterdam, 27 oktober 2014


Link naar uitspraak

Voor meer informatie:
Stichting Reclame Code
Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur
Tel.: 020 - 3013397

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap