Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Trainingen 'Nederlandse Reclame Code in de praktijk'

Stichting Reclame Code (SRC) start in maart 2015 met trainingen over de Nederlandse Reclame Code, gericht op adverteerders, communicatieadvies- en mediabureaus en media-exploitanten.


Zelfregulering in reclame bestaat in Nederland al meer dan 50 jaar. In 1963 werd de Nederlandse Reclame Code (NRC) van kracht en die is nog steeds actueel en effectief. De code is een initiatief van de tripartiete samenstelling van het reclamemakend bedrijfsleven: adverteerders, mediabedrijven en communicatieadviesbureaus. Deze drie partijen én de Consumentenbond zijn vertegenwoordigd in het bestuur van de Stichting Reclame Code. De stichting faciliteert het werk van de onafhankelijke Reclame Code Commissie.
Reclame en communicatie zijn voortdurend in beweging. De Nederlandse Reclame Code en de Reclame Code Commissie gaan mee met de ontwikkelingen van de markt en maatschappij.
Daarom worden delen van de code zo nu en dan aangepast en komen er steeds meer bijzondere reclamecodes.
Het is het streven van de Stichting Reclame Code om iedereen die zich bezighoudt met het maken en verspreiden van reclame bekend te maken met de inhoud van de Nederlandse Reclame Code, voor zover die daar van toepassing is én dat men beseft dat de code van kracht is in alle vormen van reclame. Of dat nou digitaal, in drukwerk of via radio of tv is.
Met veel plezier nodigen wij u uit om uw kennis rond de Nederlandse Reclame Code te verbreden dan wel bij te spijkeren. Stichting Reclame Code organiseert daarvoor twee trainingen, die plaatsvinden in het eigen kantoor in Amsterdam Buitenveldert.
Lees snel verder en meld u aan. Het aantal plaatsen is beperkt.

Maandag 16 maart 
Bijzondere Reclame Codes - ‘What’s new?’*
Informatie over en toelichting op de twee nieuwe Bijzondere Reclame Codes die per 1 januari 2015 zijn ingevoerd (Code reclame voor Medische zelfzorg Hulpmiddelen en de Reclamecode Cosmetische Producten) en de vier aangepaste codes (Code voor het gebruik van Postfilter 2015, Reclamecode voor kansspelen die worden aangeboden door vergunninghouders ingevolge de Wet op de kansspelen, Reclamecode voor Voedingsmiddelen en de Code Publieksreclame voor Geneesmiddelen.
Bedoeld voor: professionals bij adverteerders, media-exploitanten, communicatieadvies- en mediabureaus en brancheorganisaties, die in hun werk te maken hebben met commerciële communicatie in bovengenoemde werkgebieden. 

Dinsdag 31 maart 
De Nederlandse Reclame Code: wat, hoe, door en voor wie?* ‘Everything you always wanted to know about self-regulation, but you were afraid to ask’
Algemene basiskennis over de Nederlandse Reclame Code: het ontstaan ervan in het kort, wie zijn de partijen?, waar, wanneer en voor wie geldt de code?, hoe is hij toe te passen in het dagelijks werk? en wat gebeurt er als ik me er niet aan houd?.
Bedoeld voor: professionals bij adverteerders, media-exploitanten, communicatieadvies- en mediabureaus en brancheorganisaties die in hun werk te maken hebben met commerciële communicatie en de Nederlandse Reclame Code nog niet goed kennen.

Locatie
Bij Stichting Reclame Code, Buitenveldertselaan 106, 1081 AB Amsterdam
De bijeenkomsten duren van 15.00 uur tot 17.00 uur.

Kosten
Medewerkers van adverteerders die een financiële bijdrage
leveren aan SRC (na te vragen bij finance@reclamecode.nl) : gratis
Medewerkers van brancheorganisaties die deelnemen
in de Stichting Reclame Code                                                  : gratis
Overige geïnteresseerden                                                        : €75 excl. btw

Aanmelden Schrijf u nu in
Per e-mail via communicatie@reclamecode.nl
Geeft u bij uw aanmelding alstublieft aan als u specifieke interesse heeft over een branche, doelgroep of distributiewijze (mediumtype-inzet)*.
Uw aanmelding wordt per e-mail bevestigd, al dan niet met een factuur voor deelname als bijlage.

*Stichting Reclame Code zal de inhoud van de training zoveel mogelijk aanpassen aan de samenstelling van deelnemers. Mede daarom is het van belang dat u bij aanmelding vermeldt waar uw speciale interesse naar uitgaat.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap