Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Nieuwe trainingen 'Nederlandse Reclame Code in de praktijk'


Training

Wegens succes geprolongeerd.
Stichting Reclame Code (SRC) vervolgt dit najaar de trainingen over de Nederlandse Reclame Code, gericht op adverteerders, communicatieadviesbureaus en media-exploitant.
 
Het is het streven van de Stichting Reclame Code om iedereen die zich bezighoudt met het maken en verspreiden van reclame bekend te maken met de inhoud van de Nederlandse Reclame Codes en ervan bewust te maken dat de code van toepassing is op alle vormen van reclame. Of dat nou digitaal, in drukwerk of via radio of tv is.
De trainingen van voorjaar 2015 zijn zeer positief ontvangen. Omdat het voor adverteerders en bureaus van groot belang is om de regels van verantwoord adverteren goed te kennen, is het trainingsprogramma verder uitgebreid.
Adverteerders, media-exploitanten, communicatieadvies- en mediabureaus en brancheorganisaties die in hun werk te maken hebben met reclame zijn uitgenodigd om hun kennis rond de Nederlandse Reclame Code te verbreden dan wel bij te spijkeren.
De trainingen vinden plaats in het eigen kantoor in Amsterdam Buitenveldert.
Lees snel verder en meld u aan. Het aantal plaatsen is beperkt.

dinsdag 29 september 2015
Algemene kennismaking met de Nederlandse Reclame Code
In het kort de achtergrond van zelfregulering. Wie zijn de betrokken partijen? Waar, wanneer en voor wie geldt de code? Wat zijn de belangrijkste branche overstijgende regels? en Wat gebeurt er als ik me er niet aan houd?
Bedoeld voor: professionals bij adverteerders, media-exploitanten, communicatieadvies- en mediabureaus en brancheorganisaties die in hun werk te maken hebben met commerciële communicatie en de algemene regels uit de Nederlandse Reclame Code nog niet goed kennen. 

dinsdag 17 november 2015:
De klachtenprocedure bij de Reclame Code Commissie
Er is geklaagd over een reclame-uiting van uw bedrijf en het secretariaat van de Reclame Code Commissie klopt bij u aan voor een reactie. Wat zijn uw mogelijkheden en rechten? Hoe verloopt een procedure en wat als de klacht wordt toegewezen en u een aanbeveling krijgt? Hoe kunt u klachten of een aanbeveling voorkomen?
Primair bedoeld voor adverteerders. 

Trainingen in 2016
Adverteren in digitale en social media
Bespreking van de belangrijkste regels uit de Nederlandse Reclame Code en relevante uitspraken. Details volgen in het najaar 2015.
Locatie:
Bij Stichting Reclame Code, Buitenveldertselaan 106, 1081 AB Amsterdam
De bijeenkomsten duren van 15.00 uur tot ca. 17.00 uur.

Kosten:
- Medewerkers van adverteerders die een financiële bijdrage 
  leveren aan de SRC (na te vragen bij finance@reclamecode.nl) : € 150 excl. btw p.p.
- Medewerkers van brancheorganisaties die deelnemen in
  de Stichting Reclame Code                                                           : € 150 excl. btw p.p.
- Overige geïnteresseerden                                                             : € 500 excl. btw p.p.

Aanmelden:
Per e-mail via communicatie@reclamecode.nl. Geeft u bij uw aanmelding alstublieft aan of u specifieke interesse heeft in een branche, doelgroep of distributiewijze (mediumtype-inzet)*.
Uw aanmelding wordt per e-mail bevestigd, met een factuur voor deelname als bijlage.
Deelname aan de trainingen is uitsluitend mogelijk als de betaling vooraf is gedaan.

*Stichting Reclame Code zal de inhoud van de training zoveel mogelijk aanpassen aan de samenstelling van deelnemers. Mede daarom is het van belang dat u bij aanmelding vermeldt waar uw speciale interesse naar uitgaat.

Training-op-maat
Het is ook mogelijk om een trainingsbijeenkomst-op-maat in uw (branche-)organisatie/bedrijf te organiseren. Heeft u hier voor belangstelling, neemt u dan contact op met Fiona Vening, compliance@reclamecode.nl

Fiona Vening
De trainingen worden door gegeven Fiona Vening, verantwoordelijk voor Compliance, Copy Advies en Trainingen bij de Stichting Reclame Code.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap