Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

ALERT: Quiz-fun verantwoordelijk voor misleidende mailing van haar publisher

Essentiële informatie om gebruik te maken van een telefonische informatiedienst wordt weer te laat verstrekt

Conversion Factory, handelend onder de naam Quiz-fun, maakt gebruik van een publisher die door het verzenden van e-mails mensen probeert te bewegen gebruik te maken van een door Quiz-fun aangeboden telefonische informatiedienst.
In dit geval werd aan deelnemers aan een onderzoek in het vooruitzicht gesteld dat een vijftal van hen zou worden beloond met een cadeaubon ter waarde van € 250,-.
De e-mail van de betrokken publisher bevat een button waarop men kan klikken om “mee te doen”.
Na het aanklikken van de button, dient de geadresseerde op de eerste landingspagina zijn voornaam, e-mail en telefoonnummer achter te laten, dan dient weer doorgeklikt te worden en dan pas blijkt dat de telefonische informatiedienst van Quiz-fun gebeld dient te worden voor € 0,90 per minuut om kans te maken op de cadeaubon.

De Reclame Code Commissie vindt dat deze essentiële informatie direct voor de deelnemer kenbaar moet zijn, namelijk bij eerste confrontatie met de reclame, dus in de e-mail van de publisher.
De Commissie beschouwt deze wijze van reclame maken als misleidend en oneerlijk en houdt Quiz-Fun verantwoordelijk voor deze overtreding.

De uitspraak wordt onder de aandacht gebracht van een zo breed mogelijk publiek, omdat Quiz-Fun al eerder hierop is gewezen.

U leest op hier de uitspraak.

Amsterdam, 12 april 2016

Voor meer informatie:

Stichting Reclame Code
Mw. Mr. P.E.C. Ancion-Kors, directeur
Tel.: 020 - 301 3397

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap