Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Nieuwe planning Trainingen 'Nederlandse Reclame Code in de praktijk'

Stichting Reclame Code (SRC) organiseert trainingen over de Nederlandse Reclame Code, gericht op adverteerders, communicatieadvies- en mediabureaus en media-exploitanten. 
Het aanbod is nu uitgebreid met twee compleet nieuwe trainingen: Prijsvermelding (24 mei 2016) en Misleiding (15 november 2016).

Reclame en communicatie zijn voortdurend in beweging. De Nederlandse Reclame Code en de Reclame Code Commissie gaan mee met de ontwikkelingen van de markt en maatschappij. Daarom worden delen van de code zo nu en dan aangepast en komen er steeds meer bijzondere reclamecodes.
Het is het streven van de Stichting Reclame Code om iedereen die zich bezighoudt met het maken en verspreiden van reclame bekend te maken met de inhoud van de Nederlandse Reclame Code, voor zover die daar van toepassing is én dat men beseft dat de code van kracht is in alle vormen van reclame. Of dat nou digitaal, in drukwerk of via radio of tv is. 



Regelmatig komen er klachten over advertentiecampagnes waarin de vermelde prijzen niet duidelijk, onvolledig, onjuist of misleidend zijn. Hoe zijn de regels t.a.v. prijsvermeldingen?
Primair bedoeld voor adverteerders. en communicatieadviesbureaus. 

Dinsdag 13 september 2016: 
'Adverteren via digitale en sociale media'
Bespreking van de belangrijkste regels uit de Nederlandse Reclame Code en relevante uitspraken. 
Uitleg van wat wel en niet mag aan de hand van de Nederlandse Reclame Code en uitspraken van de Reclame Code Commissie
Onderwerpen die worden behandeld: Wat is reclame volgens de Nederlandse Reclame Code? Wat zijn de algemene regels uit de Nederlandse Reclame? Herkenbaarheid en misleiding in een digitale omgeving. Wat zijn de 'digitale' regels uit de Bijzondere Reclame Codes?

Dinsdag 27 september 2016: 
'Algemene kennismaking met de Nederlandse Reclame Code'
Algemene basiskennis over de Nederlandse Reclame Code: het ontstaan ervan in het kort, wie zijn de partijen?, waar, wanneer en voor wie geldt de code?, hoe is hij toe te passen in het dagelijks werk? en wat gebeurt er als ik me er niet aan houd?.
Bedoeld voor: professionals bij adverteerders, media-exploitanten, communicatieadvies- en mediabureaus en brancheorganisaties die in hun werk te maken hebben met commerciële communicatie en de Nederlandse Reclame Code nog niet goed kennen. 

NIEUW: Dinsdag 15 november 2016: 
'Misleiding in reclame'
In meer dan 40% van de klachten waarin de Reclame Code Commissie in 2015 een beslissing nam, was er sprake van misleiding. Dit kan variëren van misleiding over de voornaamste kenmerken van een productie of dienst, prijs, beschikbaarheid van het product of door ontbrekende informatie. Waar moet je op letten, wat zijn de valkuilen, hoe doe je het goed? In deze training wordt aan de hand van veel praktijkcases op dit aspect van verantwoord reclame maken ingezoomd.
Bedoeld voor adverteerders en communicatieadviesbureaus.

Overige training(en) in 2016 (nog datum bekend):
'De klachtenprocedure bij de Reclame Code Commissie'

 

 

Lees meer over de voorwaarden en locatie van de trainingen. Aanmelden per e-mail: communicatie@reclamecode.nl

 

 10 mei 2016

 

 

 

 

 

NIEUW:

Dinsdag 24 mei 2016: 
'Prijsvermelding in reclame, wat mag er wel en wat niet?'

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap