Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Dick Molman, nieuwe voorzitter van Stichting Reclame Code

Dick Molman, nieuwe voorzitter van Stichting Reclame Code.

Het bestuur van de Stichting Reclame Code heeft Dick Molman benoemd tot voorzitter van het bestuur.
Hij volgt met ingang van 22 maart 2017 Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.

De Stichting Reclame Code bevordert verantwoord reclame maken om de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame te waarborgen. Zo stellen de aangesloten brancheorganisaties van adverteerders, media, communicatieadviesbureaus en de Consumentenbond regels op waar verantwoorde reclame aan dient te voldoen. Deze regels vormen de Nederlandse Reclame Code. Zelfregulering biedt daarmee de mogelijkheid om begrijpelijke regels op te stellen die rekening houden met de praktijk, waardoor een gelijk speelveld ontstaat voor eerlijke concurrentie en bedrijfsvoering en het vertrouwen van de consument in reclame wordt geborgd. Het toezicht op de naleving van de regels voor verantwoorde reclame is in handen van de Reclame Code Commissie.

Dick Molman, o.a. voormalig CEO van Sanoma Media Netherlands, is een sterke bestuurder met ervaring op het gebied van zelfregulering en met een groot netwerk binnen de bij de Stichting Reclame Code betrokken partijen.
Met de benoeming van Molman blijft de voorzittershamer in goede handen.

Meer informatie Stichting Reclame Code: https://www.reclamecode.nl/bijlagen/SRC_brochure_2016.pdf
Meer informatie Dick Molman: https://www.linkedin.com/in/dick-molman-7a81291/

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap