Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Dit najaar nieuwe serie trainingen Nederlandse Reclamecode in de praktijk

 

Better



Training

Nederlandse Reclame Code in de praktijk

Reclame en communicatie zijn voortdurend in beweging. De Nederlandse Reclame Code (NRC) en de Reclame Code Commissie gaan mee met de ontwikkelingen van de markt en maatschappij. Daarom worden delen van de code zo nu en dan aangepast en komen er steeds meer bijzondere reclamecodes.
Het is het streven van de Stichting Reclame Code om iedereen die zich bezighoudt met het maken en verspreiden van reclame bekend te maken met de inhoud van de Nederlandse Reclame Code, voor zover die daar van toepassing is én dat men beseft dat de code van kracht is in alle vormen van reclame. Of dat nou digitaal, in drukwerk of via radio of tv is.


Trainingen najaar 2017:

'Algemene kennismaking met de Nederlandse Reclame Code' dinsdag 12 september 2017

Algemene basiskennis over de NRC:
- het ontstaan ervan in het kort,
- wie zijn de partijen?
- waar, wanneer en voor wie geldt de code?
- hoe is hij toe te passen in het dagelijks werk?
- en wat gebeurt er als ik me er niet aan houd?

Bedoeld voor: professionals bij adverteerders, media-exploitanten, communicatieadvies- en mediabureaus en brancheorganisaties die in hun werk te maken hebben met commerciële communicatie en de Nederlandse Reclame Code nog niet goed kennen.

'Reclame via digitale en social media' dinsdag 3 oktober 2017

Speciale aandacht voor de regels voor reclame via digitale en social media.
- Uitleg van de regels aan de hand van uitspraken over websites, banners, e-mail, social media en de samenwerking met affiliates
- Toelichting over de Reclame Code Social Media, de Code voor reclame via e-mail en de Reclamecode SMS-dienstverlening.

Bedoeld voor professionals die in hun werk te maken hebben met commerciële communicatie via digitale en sociale media.


'Misleidende reclame en prijsvermelding' dinsdag 21 november 2017

Meer dan 40% van de klachten die bij de Reclame Code Commissie terechtkomen gaan over misleiding. Dit kan variëren van misleiding over de voornaamste kenmerken van een product of dienst, prijs, beschikbaarheid van het product of door ontbrekende informatie.

- Waar moet je op letten, wat zijn de valkuilen, hoe doe je het goed? Regelmatig komen er klachten over advertentiecampagnes waarin de vermelde prijzen niet duidelijk, onvolledig, onjuist of misleidend zijn.
- Hoe zijn de regels t.a.v. prijsvermeldingen?
In deze training wordt aan de hand van veel praktijkcases op deze aspecten van verantwoord reclame maken ingezoomd.

Bedoeld voor adverteerders en communicatieadviesbureaus.



Locatie
Bij Stichting Reclame Code, Buitenveldertselaan 106, 1081 AB Amsterdam
De bijeenkomsten duren van 15.00 uur tot 17.00 uur. Wilt u per e-mail op de hoogte gehouden worden over onze trainingen, stuurt u dan een mail met de tekst 'JA' naar communicatie@reclamecode.nl o.v.v. Training.

De trainingen worden in kleine groepjes gehouden t.b.v. de interactiviteit en effectiviteit.

Kosten
(prijzen per training, per persoon exclusief btw)
Medewerkers van adverteerders die een financiële bijdrage leveren aan de SRC: €150.
Medewerkers van brancheorganisaties die deelnemen in de SRC: €150.
e-Commerceprofessionals geregistreerd bij Thuiswinkel e-Academy: € 250. Zij melden zich aan met vermelding van hun registratienummer en ontvangen 2 PE-punten per afgeronde training.
Overige deelnemers: €300.


Aanmelden
Per e-mail via communicatie@reclamecode.nl

Geeft u bij uw aanmelding alstublieft aan als u specifieke interesse heeft over een branche, doelgroep of distributiewijze (mediumtype-inzet). De inhoud van de training wordt zoveel mogelijk aangepast aan de samenstelling van deelnemers.
Uw aanmelding wordt per e-mail bevestigd, met een factuur voor deelname als bijlage.
Betalings- en annuleringsvoorwaarden: Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk.

Training-op-maat
Het is ook mogelijk om een trainingsbijeenkomst-op-maat in uw (branche-)organisatie/ bedrijf te organiseren. Heeft u hier voor belangstelling, neemt u dan contact op met Fiona Vening, compliance@reclamecode.nl.

Trainer
Fiona Vening

De trainingen worden gegeven door Fiona Vening, verantwoordelijk voor Compliance, Copy Advies en Trainingen bij de Stichting Reclame Code.

Wilt u per e-mail op de hoogte gehouden worden over onze trainingen, stuurt u dan een mail met de tekst 'JA' naar communicatie@reclamecode.nl o.v.v. Training.
U ontvangt dan ca. drie keer per jaar een bericht hierover.

Waardering

Na iedere training wordt onder de deelnemers een anonieme waarderingsenquête gehouden om toekomstige trainingen zoveel mogelijk af te stemmen op de behoeften en ervaringen. Enkele citaten uit de respons:

“Duidelijke en goed gestructureerde training met veel praktijkvoorbeelden voor zowel off- als online reclame-uitingen.
Als pricing analist van een omni-channel retailer heb ik nieuwe inzichten opgedaan die ik meeneem bij het schrijven van het prijsbeleid.”

"Deze "training is zeer goed bevallen door de groep en was zeker een eye-opener." (aldus de opdrachtgever van een in-company training)

"Terzake. Niet te kort; niet te lang. Helder en leerzaam."

"Voorbeelden o.b.v. uitspraken waren leuk. ... Specifieke vervolgtrainingen lijken mij interessant (gericht op branche of gericht op medium, bijzondere reclamecodes)."

"Doel was duidelijkheid in proces, en aan die verwachting is ook voldaan."

"Veel voorbeelden ter illustratie, maakt het concreet."

"Ik vond het een informatieve en nuttige bijeenkomst."


Event partnership SRC met e-Academy van Thuiswinkel.org
e-Academy PE-punten

Thuiswinkel e-Academy werkt met een selectie event- en educatiepartners, zoals sinds maart 2016 met Stichting Reclame Code. e-Academy toetst de kwaliteit van geboden trainingen en koppelt PE-punten aan het aantal kennisuren. Alle kennisactiviteiten worden verzameld in een ‘marktplaats’. Op deze manier ontstaat er een overzicht aan kwalitatieve kennisactiviteiten voor leergierige professionals.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap