a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

7 Resultaten voor uw zoekopdracht "blender"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2020/00021

Datum:

30-01-2020

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden uiting Het betreft een uiting van verweerder op haar online platform missnatural.nl. Onder de kop “GEZOCHT: 100 aanstaande MOEDERS voor nieuw GREEN VACCIN!” staat onder meer: “Ben je zwanger en uitgerekend voor 1 augustus 2020? D...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2020/00020

Datum:

30-01-2020

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uiting Het betreft de “Vacublend Vaccinatie Actie” van Versapers op de webpagina https://versapers.nl/v-actie-inschrijven. Onder de kop “Vacublend – Vaccineer je kind niet – Inschrijven” wordt toegelicht hoe de acti...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00362

Datum:

18-07-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de volgende reclame-uitingen voor de “Byzoo Vacuüm Blender”: 1. Een uiting op www.byzoo-global.com. Daarin staat onder meer: “PRESERVATION OF NUTRIENTS “Oxidation will be prevented with the vacuum bl...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00571

Datum:

17-08-2016

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uiting Het betreft de op televisie uitgezonden infomercial van adverteerder, waarin een blender genaamd “de NutriBullet” wordt aangeprezen. In de infomercial wordt op verschillende momenten door de voice-over in respectieveli...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00038

Datum:

17-02-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en drank
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de volgende (door klaagster aangehaalde) mededelingen betreffende L’OR ESPRESSO capsules: a) op de verpakking van de capsules:    “Te gebruiken in Nespresso® koffiemachines” b) op de website http://l...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/00297

Datum:

07-05-2015

Uitspraak:

VT (zonder opleggen aanbeveling)

Product/dienst:

Overige

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Overige
De bestreden uiting Het betreft de website www.homemade4you.nl voor zover hierop ten aanzien van een “transfermarker (AD chartpack blender)” wordt meegedeeld: “AD markers van Chartpak zijn op alcoholbasis, permanent, gifvrij en snel-streeploos ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00624

Datum:

27-09-2013

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

uitgeven/uitzenden

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Drukpers/tijdschriften

uitgeven/uitzenden
De bestreden reclame-uiting   Het betreft adverteerders advertentie in het weekblad Elsevier waarin een “Philips Avance Blender” wordt aangeboden “van € 94,99 voor € 65,69*”. De asterisk verwijst naar de tekst “* Prijs voor Elsevier-a...
Bekijk uitspraak