De bestreden reclame-uiting
Het betreft een post op het Instagramaccount van “tigerelise” waarin staat, voor zover hier van belang:
“Ik heb onlangs de ’22 wekenprik’ gehaald. Een inenting die mijn babyboys de eerste paar maanden tegen kin...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2020/00021
Datum:
30-01-2020
Uitspraak:
Aanbeveling
Product/dienst:
Huishouden en inrichting
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale Marketing Communicatie
Huishouden en inrichting
De bestreden uiting
Het betreft een uiting van verweerder op haar online platform missnatural.nl.
Onder de kop “GEZOCHT: 100 aanstaande MOEDERS voor nieuw GREEN VACCIN!”
staat onder meer:
“Ben je zwanger en uitgerekend voor 1 augustus 2020? D...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uiting
Het betreft de “Vacublend Vaccinatie Actie” van Versapers op de webpagina https://versapers.nl/v-actie-inschrijven.
Onder de kop “Vacublend – Vaccineer je kind niet – Inschrijven” wordt toegelicht hoe de acti...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2017/00178
Datum:
23-05-2017
Uitspraak:
Aanbeveling (gedeeltelijk)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een uiting op www.zinnergie.nl.
Daarin staat onder meer, onder het kopje “BEGELEIDING”:
“2. Vaccinatie ondersteunen met homeopathie
Het preventief gebruik van homeopathisch gepotentiëerde vaccins v...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2016/00693
Datum:
22-12-2016
Uitspraak:
VT bevestigd (=Aanbeveling)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
De procedure
Klager heeft op 21 augustus 2016 door middel van het online klachtenformulier bezwaar gemaakt tegen twee reclame-uitingen van adverteerder.
De klacht is op 23 augustus 2016 in behandeling genomen.
Adverteerder heeft bij brief van 24 a...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2016/00690
Datum:
22-12-2016
Uitspraak:
VT bevestigd (=Aanbeveling)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
Het bezwaar tegen de beslissing van de voorzitter
Het bezwaar wordt als volgt samengevat.
1.
Algemeen.
Adverteerder kan zich er niet in vinden dat de klacht slechts door één persoon (de voorzitter) is behandeld, in plaats van de Commissie. Zij heef...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2016/00689
Datum:
22-12-2016
Uitspraak:
VT (=voorzitterstoewijzing)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
Het bezwaar tegen de beslissing van de voorzitter
Het bezwaar wordt als volgt samengevat.
Adverteerder betreurt het dat de voorzitter kennelijk niet de moeite heeft genomen om via Pubmed (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed) na te gaan of de bewering ...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2016/00691
Datum:
10-10-2016
Uitspraak:
VT (=voorzitterstoewijzing)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
De bestreden reclame-uiting
Het betreft de subpagina ‘vaccinaties en ontstoren’ van de website www.dynamis-homeopathie.nl (http://www.dynamis-homeopathie.nl/pages/145247/vaccinaties_en_ontstoren.html) waarop onder meer staat:
“Homeopathisch...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2016/00688
Datum:
10-10-2016
Uitspraak:
VT (=voorzitterstoewijzing)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Subjectieve normen
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
De bestreden reclame-uiting
Het betreft de volgende subpagina’s van de website www.homeopathieschagen.nl:
1. http://www.homeopathieschagen.nl/homeopathische-profylaxe.html waarop onder meer staat:
“Homeopathische Profylaxe (HP) is een wetenschapp...
Bekijk uitspraak
De bestreden uitingen
Het betreft de volgende (mededelingen op) subpagina’s van de website www.homeopathieschipper.nl:
1. http://www.homeopathieschipper.nl /Kinkhoest.htm
“Kinkhoest en kinkhoestachtige klachten zijn homeopathisch vaak goed te beh...
Bekijk uitspraak