a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

14 Resultaten voor uw zoekopdracht "vlogger"

Opnieuw zoeken

Status:

Dossiernr:

2021/00312

Datum:

10-02-2022

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uitingen Het betreft: A.        een post op Instagram van ‘maccieamsterdam’ met daarbij de tekst: “Happy meal time! Komen jullie langs. We zijn open tot 21.45 uur […..]” Bij deze foto is een afbeelding geplaatst...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00533

Datum:

21-04-2021

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Reizen en toerisme

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Reizen en toerisme
De bestreden reclame-uiting Het betreft twee video’s (vlogs) van de vlogger op YouTube, te weten: weekvlog 138, weekvlog 139. In de samenvatting van de klacht worden de relevante passages van de vlogs genoemd en deze zullen in het oordeel nader w...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00437

Datum:

28-10-2020

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Vervoer

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Vervoer
De bestreden uiting Het betreft een video (vlog) op YouTube van [naam], die bekend is als vlogger. De vlog is blijkens de omschrijving onderaan de video onderdeel van een serie waarin wordt ingegaan op duurzaamheid in de luchtvaart. In de vlog bezoek...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2020/00452

Datum:

14-10-2020

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling

Product/dienst:

Persoonlijke verzorging en uiterlijk

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Persoonlijke verzorging en uiterlijk
De bestreden reclame-uiting Het betreft een video (vlog) op YouTube waarin vlogger het product Tanrevel aanprijst.   Samenvatting van de klacht Klager maakt bezwaar tegen de video, omdat daarin onmiskenbaar sprake is van reclame voor Tanrevel...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00252

Datum:

21-07-2020

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden uiting Het betreft een fragment uit de video op YouTube van 12 mei 2020, te zien vanaf 06:10, waarin vlogger verschillende ontvangen pakketten uitpakt en toont aan de kijker, waaronder een pakket van het merk À la. Onder de video, in de...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2019/00696

Datum:

20-12-2019

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting Het betreft een vlog op Youtube (van bijna 26 minuten), waarin vlogger te zien is terwijl hij Hoeksche Hoeve bezoekt en het productieproces van de door Hoeksche Hoeve vervaardigde ‘Boerderijchips’ volgt. Onder de video, in de ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2019/00243

Datum:

16-05-2019

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

(Niet)-commerciele reclame

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

(Niet)-commerciele reclame
De bestreden reclame-uitingen Het betreft verschillende door klager bedoelde uitingen binnen de campagne “Victim Fashion, created by accident” van ProRail. De campagne is op 4 april 2019 tijdens een fashion event gelanceerd met de presentatie van...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00214

Datum:

29-05-2018

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Kinderen en jongeren

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting   Het betreft een filmpje van 6,5 minuut op http://www.youtube.com. Daarin proeft L. in het bijzijn van zijn moeder tien verschillende soorten snoep en geeft hij commentaar. Volgens de toelichting namens verweerder sub 1 ter zitt...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00767

Datum:

22-12-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uitingen Het betreft twee zogeheten ‘vlogs’ op Facebook die bestaan uit video’s van vlogger [naam vlogger] van HappyHealthy.nl van S&H. In de video’s is de vlogger te zien terwijl hij achter een tafel zit met daarop meerdere ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00650

Datum:

26-10-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Reizen en toerisme

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Reizen en toerisme
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op de facebookpagina van verweerster 3, bestaande uit een foto van verweerster 3 en twee andere vrouwen en de tekst: “Girls just wanna have fun #Bonaire wat ben je mooi! Corendon vliegt vanaf heden...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00494

Datum:

17-08-2017

Uitspraak:

RCC Ged. Aanbeveling (voor zover nodig)

Product/dienst:

Kleding, schoenen en accessoires

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Kleding, schoenen en accessoires
De bestreden reclame-uiting Het betreft de video “Zomer Lookbook 2017”, die op 3 juli 2017 is gepubliceerd op het YouTube-kanaal ‘Kleintjes’ dat wordt beheerd door Hot Pepper. Bij de beschrijving van de video, onder verschillende andere meded...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00387/I

Datum:

19-06-2017

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting Het betreft een op YouTube gepubliceerde video waarin de vlogger onder meer vertelt welke afweging zij heeft gemaakt tussen borstvoeding en flesvoeding. Beide opties zijn volgens haar heel gezond. Vervolgens legt zij uit dat zij h...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00896

Datum:

23-12-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Herkenbaarheid reclame

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden uiting Het betreft een op YouTube geplaatst videoverslag van Mascha Feoktistova (een bekende vrouwelijke vlogger/YouTuber, hierna te noemen: Feoktistova) met de titel “Iets aan mijn gezicht laten doen” waarin onder meer is te zien da...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00079

Datum:

17-03-2016

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uitingen Het betreft: 1)  een op 15 januari 2016 via een YouTube kanaal geplaatste vlog (nr 425) waarin onder meer is te zien hoe een bekende vrouwelijke vlogger, hierna te noemen: de vlogger, een winkel van Swiss Sense bezoek...
Bekijk uitspraak