De bestreden reclame-uiting
Het betreft een televisiecommercial van Douglas in het kader van “singles day weekend’. In de televisiecommercial is te zien hoe een man met een kruisboog twee pijlen naar een vrouw schiet en haar treft. Uit het verdere verloop van de televisiecommercial blijkt dat deze beelden zijn bedoeld als een verwijzing naar liefde.
De klacht
Klager acht de televisiereclame schokkend en smakeloos, omdat het schieten gelijkenis vertoont met de schutter in Las Vegas die uit een raam van een hotel op mensen schoot.
Het oordeel van de voorzitter
Het schieten met een pijl in de televisiecommercial is bedoeld als een verwijzing naar liefde. Het ligt dan ook niet voor de hand de onderhavige televisiecommercial in verband te brengen met een gewelddadig incident met vuurwapens. Nu de uiting de grens van het toelaatbare niet te buiten gaat, beslist de voorzitter als volgt.
De beslissing van de voorzitter
Gelet op het bovenstaande wijst de voorzitter de klacht af.