Samenvatting van de klacht en de nadere toelichting door klager
Klager heeft een Nee/Nee-sticker op zijn brievenbus. Ook staat hij ingeschreven in het Postfilter. Klager stelt dat hij om deze redenen ten onrechte reclame voor tijdschriften ontvangt bij de door Jumbo thuisbezorgde boodschappen. Jumbo treedt op als verspreider van reclame.
Het oordeel van de voorzitter
Er is geen bijzondere reclamecode die het meeleveren van reclame bij thuisbezorgde boodschappen reguleert. Omdat de reclame wordt meegeleverd bij bestelde producten, kan niet worden gesproken van ongeadresseerd reclamedrukwerk. De reclame wordt immers als onderdeel van een geadresseerde zending bezorgd. Evenmin is sprake van direct mail waarop de Code voor het gebruik van Postfilter 2015 van toepassing is. Ook verder kan niet worden gezegd dat verweerder heeft gehandeld in strijd met de Nederlandse Reclame Code door reclame met de boodschappen mee te bezorgen. Om die reden beslist de voorzitter als volgt.
De beslissing van de voorzitter
Gelet op het bovenstaande wijst de voorzitter de klacht af.