De bestreden reclame-uitingen
Het betreft borden in een Kruidvat winkel en displays op de winkelschappen met betrekking tot een ‘1+1 gratis’ actie voor “Andrélon special lijn”.
Samenvatting van de klacht
Bij de kassa blijkt de actie niet voor alle paarse verpakkingen te gelden. De kleine letters geven aan dat het alleen om de ‘special lijn’ gaat.
Samenvatting van het verweer
De reclame-uitingen maken duidelijk dat het om de Andrélon Special Lijn gaat. Op de verpakkingen van de betrokken producten staat duidelijk ‘Special’, zoals blijkt uit de door adverteerder overgelegde foto’s.
Het oordeel van de voorzitter
Uit de door klaagster overgelegde foto blijkt dat in de reclame-uitingen waar het in deze zaak om gaat, duidelijk staat dat de actie geldt voor de ‘Andrélon special lijn’. Dit staat immers met grote letters direct onder het woord “Actie!”. Deze informatie zal de gemiddelde consument daarom niet ontgaan. Adverteerder heeft aangetoond dat op de verpakkingen van de actieproducten duidelijk het woord ‘Special’ staat. Dat klaagster blijkbaar in verwarring is geraakt doordat niet alle ‘paarse verpakkingen’ onder de actie vielen, kan adverteerder op grond van het voorgaande niet worden verweten. Adverteerder heeft immers voldoende duidelijk gemaakt welke producten onder de actie vielen, zodat wordt beslist als volgt.
De beslissing van de voorzitter
Gelet op het bovenstaande wijst de voorzitter de klacht af.