a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vanaf 2007 vindt u hier.

Terug naar zoekresultaten

Persoonlijke verzorging en uiterlijk

Dossiernr:

2019/00484

Datum:

14-08-2019

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Persoonlijke verzorging en uiterlijk

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Overige

De bestreden reclame-uitingen

Het betreft borden in een Kruidvat winkel en displays op de winkelschappen met betrekking tot een ‘1+1 gratis’ actie voor “Andrélon special lijn”.

 

Samenvatting van de klacht

Bij de kassa blijkt de actie niet voor alle paarse verpakkingen te gelden. De kleine letters geven aan dat het alleen om de ‘special lijn’ gaat.

 

Samenvatting van het verweer

De reclame-uitingen maken duidelijk dat het om de Andrélon Special Lijn gaat. Op de verpakkingen van de betrokken producten staat duidelijk ‘Special’, zoals blijkt uit de door adverteerder overgelegde foto’s.

 

Het oordeel van de voorzitter

Uit de door klaagster overgelegde foto blijkt dat in de reclame-uitingen waar het in deze zaak om gaat, duidelijk staat dat de actie geldt voor de ‘Andrélon special lijn’. Dit staat immers met grote letters direct onder het woord “Actie!”. Deze informatie zal de gemiddelde consument daarom niet ontgaan. Adverteerder heeft aangetoond dat op de verpakkingen van de actieproducten duidelijk het woord ‘Special’ staat. Dat klaagster blijkbaar in verwarring is geraakt doordat niet alle ‘paarse verpakkingen’ onder de actie vielen, kan adverteerder op grond van het voorgaande niet worden verweten. Adverteerder heeft immers voldoende duidelijk gemaakt welke producten onder de actie vielen, zodat wordt beslist als volgt.

 

De beslissing van de voorzitter
 

Gelet op het bovenstaande wijst de voorzitter de klacht af.

Opnieuw uitspraken zoeken

Op datum, dossiernummer, trefwoord of soort uitspraak of een combinatie van deze zoekopties.

*Verplicht in te vullen velden

Uitgebreid zoeken