a a a
 

#Ad op het Influencer Marketing Event

#Ad op het Influencer Marketing Event

Dinsdag 10 september vond de tweede editie plaats van het Influencer Marketing  Event, in DeFabrique in Utrecht. De Stichting Reclame Code was hier aanwezig om de regels over de herkenbaarheid van reclame voor Influencer Marketing toe te lichten. Uiteraard is ook de de lopende awareness-campagne – #Ad Herken de reclame op internet – aan bod gekomen.

Gedurende de dag waren er inspirerende presentaties van sprekers die zich op uiteenlopende manieren bezig hielden met Influencer Marketing. Zo werd het onderwerp belicht vanuit de kant van de maker, de influencer, het bureau en het merk. Onderzoeksbureau Memo2 haalde de rol van de consument erbij aan de hand van een onderzoek naar de effectiviteit van influencer marketing.

De meeste sprekers waren het er over eens dat betrouwbaarheid, authenticiteit en transparantie belangrijke onderdelen moeten zijn van een influencer marketingcampagne. Dankzij de presentatie van de Stichting Reclame Code, door Otto van der Harst en Fiona Vening, was er duidelijkheid over wat de regels inhouden en hoe deze in de praktijk kunnen worden gebracht. Er is voor meer informatie verwezen naar de website reclamecode.nl/social waar men o.a. het Do’s and Don’ts- document kan downloaden en middels de Adviestool in 5 stappen een advies op maat kan krijgen, passend bij het medium wat de influencer/het merk gebruikt.

Otto van der Harst en Fiona Vening presenteren op het Influencer Marketing Event 2019

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC