a a a
 

ALERT: Koopjedeal.nl maakt misleidende reclame voor matras gemaakt van traagschuim

Claim: “Nooit meer last van een slechte nachtrust, transpiratie en rug- of gewrichtsklachten” niet onderbouwd.

De reclame waarmee Koopjedeal.nl in de krant een traagschuimmatras aanprijst, is misleidend. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld in haar uitspraak van 19 juni 2017.

Wanneer je een matras aanprijst dat er voor zorgt dat slaapproblemen, transpiratie-, rug- of gewrichtsklachten (van welke aard dan ook) zullen verdwijnen wanneer je er op slaapt, moet je als adverteerder aannemelijk maken dat de matras deze klachten ook echt verhelpt. Dat heeft Koopjedeal.nl, ook nadat daar specifiek naar gevraagd is, onvoldoende gedaan.

De reclame is misleidend omdat daarin wordt gesuggereerd dat de matras diverse (specifieke) klachten laat verdwijnen, zonder dat duidelijk is of de matras daar daadwerkelijk voor zorgt.

De Commissie heeft Koopjedeal.nl al verschillende malen naar aanleiding van vergelijkbare reclame-uitingen in de krant aanbevolen om niet meer op een dergelijke misleidende wijze reclame te maken. Nu blijkt dat Koopjedeal.nl doorgaat met op deze manier reclame maken, heeft de Commissie besloten de uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.

Lees hier de uitspraak.

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC