a a a
 

Corendon misleidt consumenten herhaaldelijk door onjuiste prijzen

Corendon heeft op haar website onjuiste prijzen vermeld in het kader van ‘Crazy Days’. Dit oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) nadat een klager een reis had geboekt en daarna te horen kreeg dat de prijs fout was. De reisaanbieder trok dit aanbod vervolgens in op grond van de algemene voorwaarden.

De reclame is volgens de RCC misleidend omdat de getoonde prijzen niet dusdanig laag waren dat deze als fout herkenbaar konden zijn. Dat Corendon de boeking kan herroepen op basis van de algemene voorwaarden brengt niet mee dat zij ook op deze manier reclame mag maken. Het College van Beroep heeft het door Corendon tegen die beslissing ingestelde beroep afgewezen.

Het College van Beroep heeft besloten deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen, omdat Corendon al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijke misleidende en oneerlijke wijze reclame te maken.

Link naar uitspraak (2018/00404)

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC