a a a
 

SRC wint Europese Award voor AI-tool

SRC wint Europese Award voor AI-tool

De Stichting Reclame Code heeft de Platinum Award gewonnen bij de EASA Best Practice Awards. De SRC ontving deze Europese hoofdprijs omdat zij in samenwerking met tech-partner DEUS een tool heeft ontwikkeld die – gebruikmakend van technologie (AI- artificial intelligence) – helpt om proactief online reclame te monitoren.

De jury roemde met name het innovatieve karakter van het project en de mogelijkheid om de tool eenvoudig ook in andere Europese landen te implementeren. Inmiddels zijn er 16 EASA-leden betrokken bij het gebruik, testen en ontwikkelen van de tool.

De EASA Best Practice Awards worden georganiseerd om de ‘best practices’ van zelfreguleringsinstanties onder de aandacht te brengen. De Awards zijn ook bedoeld om zelfregulering op het gebied van reclame in het algemeen te promoten.

Hieronder een overzicht van alle winnaars:

🏆 Platinum Award – Stichting Reclame Code, The Netherlands – AI Tool to Detect Scam Ads Online

🏆 Gold Award – Advertising Standards Authority, The UK – Cryptocurrency Project

🏆 Silver Award – AUTOCONTROL – Asociación para la Autorregulación de la Comunicación Comercial, Spain – Free Online Educational Project

🏆 Bronze Award – ARPP – Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité, France – Responsible Influence Certificate

🏆 Special Mention – Consiliul Roman pentru Publicitate, Romania – Ethical Stamp Project

De European Advertising Standards Alliance (EASA) bestaat dit jaar 30 jaar. De SRC was nauw betrokken bij de oprichting en is vanaf het begin lid van deze Europese koepelorganisatie.

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC