a a a
 

EASA viert 30-jarig jubileum

EASA viert 30-jarig jubileum

EASA, de Europese koepelorganisatie waar ook de Stichting Reclame Code vanaf het begin af aan lid van is, werd in mei 1992 opgericht met 15 leden uit 13 landen.  EASA bevordert reclame door middel van effectieve zelfregulering, waarbij rekening wordt gehouden met nationale verschillen in de commerciële en juridische praktijken. Inmiddels bestaat EASA uit een netwerk van 41 organisaties, bestaande uit 28 zelfregulerende organisatie uit Europa en 13 organisaties die het advertentie-ecosysteem vertegenwoordigen (adverteerders, bureaus en media). 

Om het jubileum te vieren, heeft EASA een nieuw logo gelanceerd, haar website in een nieuw jasje gestoken en een communicatiecampagne gelanceerd waarmee het werk van het netwerk onder de aandacht wordt gebracht.

De viering begint officieel op 11 mei tijdens de gezamenlijke EASA- en ICAS-bijeenkomsten in Dublin, georganiseerd door ASAI, het Ierse SRO-lid. Gedurende 2022 zal EASA het jubileum blijven vieren met de EASA Best Practice Awards in oktober, evenals een evenement in Brussel in november.

Kijk voor meer informatie op de website van EASA (European Advertising Standard Alliance).

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC