a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

25 Resultaten voor uw zoekopdracht "gall"

Opnieuw zoeken

Status:

Dossiernr:

2023/00430

Datum:

02-04-2024

Uitspraak:

VT bevestigd (=aanbeveling (voor zover nodig))

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Klager maakt bezwaar tegen de ontvangst van reclame via e-mail verstuurd door Gall & Gall.   Samenvatting van de klacht (voor zover in de onderhavige bezwaarprocedure relevant) Klager heeft zijn e-mailadres ver...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2023/00267

Datum:

27-06-2023

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
Samenvatting van de klacht De van Albert Heijn ontvangen e-mail is reclame. De e-mail is in strijd met de Code e-mail, omdat er geen opt-in is verkregen. Ook ontbreken in de e-mail de contactgegevens van afzender of een link daarnaar. Ook is de e-m...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2022/00344

Datum:

28-09-2022

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de aanbieding van de wijn “Catena Adrianna Vineyard River Malbec Argentinië 2018” voor  € 114,- per fles in de webshop van Gall & Gall (www.gall.nl).   De klacht Het standpunt van klager, zo...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00591

Datum:

01-02-2022

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing gedeeltelijk (voor zover nodig)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de wijn “Château Hosanna 2018” zoals die in december 2021 in de webshop van Gall & Gall werd aangeboden voor € 139,- per fles (kaarthouders € 109,- per fles).   Samenvatting van de klacht O...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2020/00090

Datum:

11-05-2020

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Beschikbaarheid

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting Het betreft een uiting op www.gall.nl. Daarin worden onder meer de volgende twee wijnen aangeboden: “Cantina di Verona Amarone 2016 75CL” voor “24,99   17.49” en “Zonin Amarone della Valpolicella Gift 2016 75CL” voor...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2020/00032

Datum:

02-03-2020

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een advertentie van Gall & Gall in NRC Handelsblad van 28 december 2019. In de advertentie is, onder de kop “ALLE CHAMPAGNES MET KORTING”, een rij van zes verschillende flessen champagne afgebeeld met...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2019/00133

Datum:

15-04-2019

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Direct marketing (niet digitaal)

Voeding en drank
De bestreden reclame-uitingen Het betreft: 1. Een folder van Gall & Gall “SPECIAAL VOOR KAARTHOUDERS” met “Acties geldig van 4 t/m 17 februari 2019”. In deze folder wordt onder meer een fles VINA LA ROSA LA CAPITANA MERLOT aangeboden, met...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2019/00023

Datum:

05-03-2019

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame Het betreft een aan klager gerichte e-mail van Gall & Gall zoals hierna onder het oordeel zal worden omschreven.   Samenvatting van de klacht en de reacties van klager Alle mousserende wijnen worden in de e-mail aangeboden v...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2018/00861

Datum:

06-02-2019

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing gedeeltelijk (voor zover nodig)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Beschikbaarheid

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een op 24 november 2018 in het NRC Handelsblad gepubliceerde advertentie van Gall & Gall in het kader van “Topselectie wijnen” waarin onder meer een ‘Tokara Director’s Reserve 2014&#...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00445 - CVB

Datum:

08-11-2016

Uitspraak:

CVB Vrijblijvend advies bevestiging (=Vrijblijvend advies)

Product/dienst:

(Niet)-commerciele reclame

Motivatie:

Propageren denkbeeld (ideele reclame)

Medium:

Digitale marketing communicatie

(Niet)-commerciele reclame
Het College van Beroep [8 november 2016] De grieven Grief 1: de bestreden uiting is ten onrechte als reclame aangemerkt Het is de taak van de overheid om burgers zo goed mogelijk te informeren over orgaandonatie. Een van de middelen daartoe betreft...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01215

Datum:

23-02-2016

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft de informatie over “E-lybra” op de website www.centaurea.nl, en dan meer in het bijzonder de subpagina http://www.centaurea.nl/bioresonantie-2/e-lybra. Op deze pagina staat onder meer: “Stoppen met roken?...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/00916 - CVB

Datum:

02-02-2016

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
  Het College van Beroep [2 februari 2016] De grieven Het College geeft deze als volgt weer. Vitaminesperpost.nl verwijst naar het ‘Richtsnoerdocument’ dat volgens haar een afspraak weergeeft tussen de Keuringsraad KOAG/KAG en de brancheorg...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/00617/I

Datum:

10-09-2015

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Vervoer

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Vervoer
De bestreden reclame-uitingen Uiting 1 Het betreft de volgende onderdelen op de website www.stromerbike.com: http://www.stromerbike.com/nl/nl/ondersteuning/ondersteuning-st2/omni-st2/gps voor zover hier staat: “De ST2 beschikt over een geïntegreer...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00672

Datum:

10-11-2014

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft de website www.fiaformulae.com voor zover op deze website in verband met Formule E races, waarbij met elektrische voertuigen wordt gereden, wordt gezegd dat deze zullen plaatsvinden “in the heart of 10 of the...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00981

Datum:

20-03-2014

Uitspraak:

VT bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

detailhandel (supermarkt etc.)

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

detailhandel (supermarkt etc.)
De bestreden reclame-uiting Het betreft adverteerders televisiereclame waarin onder meer wordt gezegd: “Bij Gall & Gall spaar je nu gratis voor kristallen glazen”. In beeld verschijnt de tekst “Spaar voor gratis kristallen glazen”. De kla...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00876

Datum:

09-12-2013

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de aanbieding van een fles “Veuve Amiot Brut, Champagne, 75 cl” van € 13,49 voor € 9,99 in de actiefolder van Gall & Gall alsmede op de website www.gall.nl (pagina http://www.y3m.nl/2013_22_hah/ma...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00460

Datum:

15-07-2013

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

detailhandel (supermarkt etc.)

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Drukpers/tijdschriften

detailhandel (supermarkt etc.)
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de volgende uitingen: 1.    het zoekresultaat na het invoeren van de zoekopdracht “pianometropool” op Google met de tekst: “De grootste pianowinkel van Nederland – Pianometropool.nl”; 2.   ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00870

Datum:

19-11-2012

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Overige

Motivatie:

Misl. Prijs(vermelding)

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Overige
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een huis-aan-huis verspreide flyer, waarin onder meer het volgende staat: “Bent u, of wilt u Gall & Gall kaarthouder worden? Lever dan deze bon ingevuld in en ontvang een fles wijn v/d maand gratis!”...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00457

Datum:

09-07-2012

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting   Het betreft de website http://refresh-teacaps.nl/, waar staat: “Hoe ondersteunt Refresh Teacaps (EGCG) bij natuurlijk afvallen? Helpt bij overgewicht Verhoogt de vetverbranding Verhoogt het basaalmetabolisme (…)...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00274

Datum:

16-05-2011

Uitspraak:

Aanbeveling met ALERT

Product/dienst:

Overige

Motivatie:

Misl. Prijs(vermelding)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Overige
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een op klager toegespitst aanbod op de website www.vistaprint.nl. Het aanbod vangt aan met de tekst: “Welkom … (naam klager), we hebben een aantal suggesties voor u op een rijtje gezet! (…)”.   Onde...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00257

Datum:

11-04-2011

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft: 1. Een digitale nieuwsbrief van 13 maart 2011 met de aanhef: “Met zulke prijzen…  blijf je proosten!”. Daaronder staat onder meer: “altijd  100 wijnen  onder  5 euro!”. 2. De voorpagina van ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00883

Datum:

23-12-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de (digitale) reclamefolder van Gall & Gall, geldig van 22 november tot en met 5 december 2010.   Op de voorpagina van de (digitale) reclamefolder staat (onder meer) Sinterklaas met een halfvol champa...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00243

Datum:

28-04-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft de televisiecommercial ‘Prettig weekend’ voor Gall & Gall. In de commercial worden verschillende situaties getoond waarin personen bij elkaar zijn onder de noemer  ‘Culinair Weekend’, ‘Jogging...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00669

Datum:

25-11-2009

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Huishouden en inrichting
  De bestreden uiting   Het betreft de online ‘Parketstudio’ van adverteerder op de website www.albersparket.nl.   Op de homepagina van de website van adverteerder staat onder meer: “Albers PARKETSTUDIO biedt gebruikers een overtuigende en l...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/01210

Datum:

22-01-2009

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting Het betreft een boekje van met de titel Wijnmoods Bewaargids waarin Albert Heijn, handelend onder de namen Gall & Gall en France Franse wijnen, voor een aantal wijnen omschrijft welke wijn bij welke stemming (“mood...
Bekijk uitspraak