a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

23 Resultaten voor uw zoekopdracht "hoortoestellen"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2021/00560

Datum:

07-02-2022

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Radio

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de volgende uitingen van Van Boxtel:   A. Een radiocommercial waarin wordt gezegd: “Elke geluid is onbetaalbaar. Bij Van Boxtel is uw hoortoestel juist wel betaalbaar. Vanaf 0 euro. En ongeacht uw ver...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2021/00481

Datum:

20-12-2021

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de volgende uitingen van Beter Horen: A. Een televisiecommercial waarin door de voice-over wordt gezegd: “Bij Beter Horen hebben wij óók de meest innovatieve hoortoestellen die we helemaal op úw wensen...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00491

Datum:

20-12-2021

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de volgende uitingen van Schoonenberg: A. Een televisiecommercial met de titel “Horen zoals je nog nooit hebt gezien”. Bij beelden van een vrouw in bij de tekst passende situaties wordt door de voice-ov...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00343

Datum:

01-09-2021

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Radio

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de volgende uitingen van Specsavers: A. Een radiocommercial die luidt: “De nieuwe oplaadbare hoortoestellen van Specsavers. Zonder batterijen, zo spaart u zowel uw portemonnee als het milieu en u laadt ze...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2021/00094

Datum:

07-04-2021

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de hierna te omschrijven televisiecommercial van Hans Anders, alsmede reclame op een monitor en op een aanplakposter in een filiaal van Hans Anders waarop volgens klager melding wordt gemaakt van “hoortoe...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00557

Datum:

14-12-2020

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Radio

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een radiocommercial van Specsavers waarin wordt gezegd: “Bij Specsavers Audiciens vergoedt uw zorgverzekeraar 75% van uw hoortoestellen. En tot en met 31 oktober betaalt Specsavers de rest. En dat geldt...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2020/00299 - CVB

Datum:

04-11-2020

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Gezondheid
Het College van Beroep [4 november 2020] De bestreden uiting, de inleidende klacht en de beslissing van de Commissie De klacht is gericht tegen de hierna bij de beoordeling te omschrijven uitingen op de website van Specsavers in het kader van ...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2019/00343

Datum:

20-06-2019

Uitspraak:

VT voor zover nodig

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft de website schoonenberg.online-deelnemen.nl voor zover daarop onder meer staat: “Testers gezocht: Probeer nu het kleinste hoortoestel aller tijden….” Hierna wordt men in de uiting uitgenodigd R...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2019/00316

Datum:

22-05-2019

Uitspraak:

dVAF (directe Voorzitters Afwijzing)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiecommercial van Beter Horen.   Samenvatting van de klacht In de televisiecommercial is volgens klager het geluid bewust gemanipuleerd waardoor het lijkt alsof het gehoor slecht is. Dit brengt mense...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00278

Datum:

18-05-2018

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

(Financiele) dienstverlening

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale marketing communicatie

(Financiele) dienstverlening
De bestreden reclame-uiting Het betreft de (onder verantwoordelijkheid van Aevitae ontwikkelde) uiting op de website www.plusgezond.nl voor de PlusGezond aanvullende zorgverzekering, voor zover daarin staat: “€ 1000 vergoeding voor Eigen bijdrage...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00733

Datum:

22-11-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting  Het betreft de in augustus tot en met oktober 2017 uitgezonden televisiecommercial van Specsavers waarin door de voice-over wordt gezegd, voor zover hier van belang: “Daarom ontvangt u nu twee hoortoestellen zonder bij...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00144

Datum:

04-04-2017

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft de televisiecommercial van Schoonenberg waarin een hoortoestel voor € 99,- wordt aangeprezen. De voice-over zegt: “Bij Schoonenberg letten we ook op de kleintjes. Daarom tijdelijk dit superslimme hoortoeste...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00006

Datum:

21-02-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen Het betreft (A) de televisiecommercial van Specsavers en (B) de uiting op haar website www.specsavers.nl betreffende de actie “2 hoortoestellen zonder bijbetaling”. A. In de televisiecommercial wordt gezegd, voor zov...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00317

Datum:

19-05-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een uiting op adverteerders website www.schoonenberg.nl waarin – naast een aanmeldformulier – onder meer het volgende staat: “Vrijblijvend een hoortoestel ervaren! Geef uw mening! Doe mee aan ons onder...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00151

Datum:

23-03-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiecommercial van Beter Horen waarin, voor zover hier van belang, het volgende wordt gezegd: Man: “Hé Beter Horen, klopt het dat ik bij Zilveren Kruis geen eigen risico betaal?” Voice-over: ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00009

Datum:

13-03-2014

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misl. Prijs(vermelding)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op www.schoonenberg.nl. Daarin staat onder de aanhef: “Oproep: meld u nu aan als testpersoon” onder meer: “Meld u nu aan voor het onderzoek en ervaar gratis en vrijblijvend een van de modernste...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00820

Datum:

19-11-2013

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Gezondheid
De bestreden uiting Het betreft de advertentie in Haarlems Dagblad van 9 oktober 2013 met als kop: “Testpersonen gezocht voor kleinste hooroplossingen ter wereld”. De klacht De advertentie, waarin “testpersonen” worden gevraagd, wekt de indru...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00249

Datum:

24-07-2013

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misl. Prijs(vermelding)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de volgende reclame-uitingen voor een “gratis hoortoestel bij Specsavers”:   a) de televisiecommercial waarin – voor zover hier van belang – wordt gezegd: “Wist u dat uw hoortoestel niet meer vo...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00392

Datum:

08-07-2013

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk) met ALERT

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Gezondheid
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft een in verschillende dagbladen geplaatste advertentie met de aanhef: “Duidelijkheid over de vergoeding van uw hoortoestel”.      De klacht   Klager, een belangenbehartigingorganisatie voor zelfsta...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00249A

Datum:

15-05-2013

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting   Het betreft de televisiecommercial van Specsavers waarin – voor zover hier van belang – wordt gezegd: “Wist u dat uw hoortoestel niet meer volledig wordt vergoed door uw basisverzekering? Bij Specsavers vinden we ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00852

Datum:

19-10-2012

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Vergelijkende reclame

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiecommercial van Hans Anders, waarin een man voor een winkelpand staat waar op de winkelruit een oranjekleurige poster hangt met daarop de afbeelding van een hoortoestel en de tekst “gratis hoor...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00279

Datum:

19-05-2011

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Schoonheid, cosmetica en persoonlijke verzorging

Motivatie:

Misl. Prijs(vermelding)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Schoonheid, cosmetica en persoonlijke verzorging
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisie-commercial waarin onder meer het volgende wordt gezegd:   “(…) en omdat de 200ste winkel is geopend, krijgt u nu kortingen tot € 200,-”   De klacht   In de winkel bleek slechts korti...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/07.0661

Datum:

03-01-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een folder van Hans Prijsoptiek B.V., waarin adverteerder zijn hoortoestellen aanprijst. De klachtGesteld wordt dat Hans Anders “álle digitale hoortoestellen gratis” aanbiedt, terwijl bij Hans ...
Bekijk uitspraak