a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

5 Resultaten voor uw zoekopdracht "tiktok"

Opnieuw zoeken

Status:

Dossiernr:

2023/00556

Datum:

19-12-2023

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Persoonlijke verzorging en uiterlijk

Motivatie:

Vergelijkende reclame

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Persoonlijke verzorging en uiterlijk
De bestreden reclame-uiting Het betreft een filmpje op TikTok waarin een vergelijking wordt gemaakt tussen twee pompjes met daarin handzeep, namelijk een pompje handzeep van Green Soap Company (Marcel Green Soap) en een pompje van Zo Clean Planet (...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2022/00456 - CVB

Datum:

01-04-2023

Uitspraak:

CVB Aanbeveling (gedeeltelijk) met ALERT alleen ALERT vernietigd (= Aanbeveling)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Vertrouwen in reclame

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
Het College van Beroep [4 april 2023] 1. Procedureverloop […] 2. De bestreden uiting De klacht is gericht tegen de hierna te omschrijven uiting van Verisure op Twitter.   3.  Het geschil bij de Commissie 3.1. In de inleidende klacht wor...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2022/00325

Datum:

29-08-2022

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uitingen Het betreft vier video’s op TikTok: A. (15 seconden) Verweerder 1: “Dit wordt heel random, maar dat maakt niet uit. Ik wil al mijn hele leven mijn eigen chipsmerk. En na maanden proeven, tweaken, is het eindelijk z...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00312

Datum:

10-02-2022

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uitingen Het betreft: A.        een post op Instagram van ‘maccieamsterdam’ met daarbij de tekst: “Happy meal time! Komen jullie langs. We zijn open tot 21.45 uur […..]” Bij deze foto is een afbeelding geplaatst...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00189

Datum:

16-06-2021

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een videopost op TikTok van ongeveer 15 seconden, waarin de influencer zichzelf filmt terwijl hij een blikje energiedrank vasthoudt. Hij stelt aan twee jonge dames de vraag: “kan ananas op een pizza?” en ...
Bekijk uitspraak