Omschrijving:Het betreft de website www.stroihoken.nl van V.C. de Strôihøken. |
De klacht Op het Strôihøken-feest komen ongeveer 2500 jongeren af en de aantrekkingskracht daarvan zit in het ongelimiteerde drinken voor een spotprijs. Voor € 15,- entree kan men de hele avond drinken. Omdat frisdranken gratis zijn, kunnen alle 10 consumptiebonnen besteed worden aan alcoholhoudende drank en wie geen alcohol drinkt, kan zijn bonnen aan een ander geven. Er wordt duidelijk reclame gemaakt met het feit dat men 10 consumpties voor 15 euro krijgt. Gelet op het vorenstaande wordt in de uiting onverantwoorde consumptie van alcoholhoudende drank gestimuleerd waardoor deze in strijd is met artikel 1 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken (RVA). |
Het verweer Adverteerder stelt -voor zover van belang voor deze zaak- dat het concept van het evenement drastisch is aangepast en dat om die reden ook de website is gewijzigd. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissing Op grond van het vorenstaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 1 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken en beveelt zij adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 1 RvA |