Omschrijving:Het betreft het feit dat Alice, in verschillende reclame-uitingen (een folder, op de televisie en via internet) reclame maakt voor “Alice Comfort. Het gemak van onbeperkt bellen en internetten voor een vaste prijs” met de mededeling “Geen vast contract”. |
De klacht Klager probeert al twee maanden van zijn contract af te komen. Hij heeft in die tijd vijf keer gebeld en telkens wordt hem gezegd dat het abonnement wordt beëindigd, maar dat gebeurt niet. De abonnementskosten worden ook nog steeds van zijn rekening afgeschreven. De gewraakte mededeling is derhalve niet juist. |
Het verweer De automatische verwerking van de opzegging is niet goed gegaan waardoor de facturering een maand langer heeft geduurd dan de bedoeling was. Op 30 mei 2008 is het abonnement beëindigd maar de facturering liep door. Het teveel betaalde zal worden gerestitueerd. Hier is sprake van een incident. Als men opzegt, wordt het abonnement binnen één maand beëindigd. Van misleiding is geen sprake. |
De repliek Klager handhaaft zijn bezwaar. Klager heeft het abonnement vijf maal opgezegd en twee maal ontving hij daarvan een schriftelijke bevestiging. Bij de laatste twee opzeggingen werd hem gevraagd om mee te werken aan een oplossing, waarmee hij instemde. Vervolgens was de situatie weer zoals deze in maart 2008 was. Inmiddels heeft klager vijf maanden abonnementsgeld betaald zonder daar diensten voor te hebben ontvangen. Klager legt twee kopieën over van brieven waarin wordt bevestigd dat het abonnement wordt stopgezet op respectievelijk 30 juni 2008 en 31 juli 2008. |
De dupliek Uit de repliek blijkt weer eens temeer dat hier sprake is van een op zichzelf staand geval. Klager heeft zijn abonnement alsnog verlengd, doch zich later weer bedacht, hetgeen tot verwarring heeft geleid. Laatste reactie van partijen
|
Het oordeel van de Commissie |
De beslissing De Commissie wijst de klacht af. |