De bestreden reclame-uiting
Het betreft de website store.hp.com voor zover hierop bij een HP Slim Desktop wordt gezegd: “2 jaar garantie met reparatie op locatie”.
Samenvatting van de klacht en de repliek
Klager heeft volgens de website van adverteerder recht op twee jaar garantie op een PC. In werkelijkheid geeft adverteerder echter maar één jaar garantie. Klager voelt zich daardoor misleid. Voor zover adverteerder in een reactie spreekt over een “refund”, kan klager dat niet plaatsen.
Samenvatting van de reactie van adverteerder
Adverteerder gaat ervan uit dat klager aanspraak maakt op een “refund” maar beschikt over onvoldoende gegevens om dit verder te behandelen.
Het oordeel van de voorzitter
Blijkens de door klager overgelegde uiting wordt met betrekking tot het genoemde product vermeld dat er een recht op twee jaar garantie is. Dat medewerkers van adverteerder blijkbaar van mening zijn dat de garantie voor een kortere periode geldt, is wellicht het gevolg van een abuis aan de zijde van die medewerkers. Dit kan evenwel niet afdoen aan het feit dat bij de garantie een termijn van twee jaar wordt genoemd. De discussie over de uitvoering van de garantie is verder een juridisch geschil over de uitleg van de overeenkomst. Nu vooralsnog niet is komen vast te staan dat de reclame-uiting onjuist is, beslist de voorzitter als volgt.
De beslissing van de voorzitter
De voorzitter wijst de klacht af